هم اكنون 600تا700 مركز مشاوره و ارئه خدمات پرستاری مجاز در سطح كشور فعالیت دارند كه به نظر می رسد این تعداد جوابگوی نیاز بیماران نبوده و نیاز است تعداد مراكز بیشتری احداث و تاسیس شود.

به گزارش سلامت نیوز محمد شریفی مقدم، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه چه نهاد و ارگانی مسئولیت نظارن بر فعالیت مراكز غیر مجاز پرستاری را برعهده  دارد افزود: این كار بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و سازمان نظام پرستاری در این زمینه هیچ مسئولیتی را بر عهده ندارد.
وی در خصوص درج و چاپ آگهی های مراكز پرستاری در رسانه های مكتوب از جمله روزنامه های كثیر الانتشار و مجلات گفت: در مورد درج و چاپ این نوع آگهی ها قبلا مذاكراتی با وزارت ارشاد، وزارت بهداشت صورت پذیرفت اما متاسفانه عملیاتی نشد و در حد همان طرح های اجرایی باقی ماند.
شریفی مقدم ادامه داد: هم اكنون 600تا 700 مركز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در كشور وجود دارد كه به نظر می رسد با توجه به جمعیت كشور تعداد این نوع مراكز باید گسترش یابد.
معاون پشتیبانی نظام پرستاری تاكید كرد: با توجه به مرخص شدن بیماران از مراكز درمانی و ادامه مراحل درمانی آن در منزل، مراكز پرستاری رشد بسیاری پیدا كرده كه لازم است مردم كشور ما در زمینه ارائه خدمات از این مراكز دقت عمل بیشتری به خرج دهند و از هر مركزی در زمینه ارائه خدمات بهره نگیرند زیرا گاهی دیده می شود كه افرادی كه دانش و مهارت كافی در زمینه پرستاری ندارند دراین مراكز فعالیت كرده و مشغول ارائه خدمات می شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha