سلامت نیوز : معاون سابق درمان وزارت بهداشت گفت: بازبینی نظام نوین پرداخت خدمات پزشکی را به صورت پایلوت در برخی بیمارستان‌ها مستقر کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن امامی رضوی در مراسم تکریم و معارفه معاونان وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها گفت:‌ در طول سال 6 میلیون نفر در بخش دولتی و 2 میلیون نفر در بخش خصوصی بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: ‌تعداد تخت‌های بیمارستانی که به سیستم اضافه شده 16 هزار تخت است و طبق این آمار در 2 سال گذشته هزار و 800 تخت ویژه ایجاد شده است.

امامی رضوی گفت: تعداد 400 تخت به تخت‌های اورژانس اضافه شده و تعداد تخت‌های بازسازی شده 100 عدد بوده است.

وی گفت: 700 رشته تخصص و محل خدمت ایجاد شده است یعنی بیمارستان‌هایی که پزشک به آنجا اعزام کرده‌ایم و رشته‌های جدیدی که ایجاد شده است.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در شاخص‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی مقیم شدن متخصصان و کاهش مرگ و میر مادران آمار قابل توجهی به دست آمده است و در دوره جدید که معاونت درمان جدی گرفته برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ستادی براساس برنامه راهبردی متمرکز شده است.

امامی رضوی در مورد اعتباربخشی بیمارستان‌ها و تغییر روش ارزشیابی گفت: برنامه اعتباربخشی تصویب و ابلاغ شد و امسال اولین دوره آن را تمام کردیم روش نوینی است که به ارتقای کیفیت خدمات کمک می‌کند.

وی با اشاره به نظام ارتقای کیفیت ادامه داد: نظام سطح‌بندی خدمات، افزایش خدمات، تخت‌ها و بازنگری در آن از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

امامی رضوی گفت: بحث راهنماهای بالینی با همت دانشگاه‌ها اجرایی شد و مراکز تدوین دانش بالینی هم‌اکنون در 50 مرکز در حال انجام است.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت از بازبینی نظام نوین پرداخت‌ها خبر داد و گفت: این برنامه هم‌اکنون مستقر شده و در برخی بیمارستان‌ها در حال پایلوت است.

وی با اشاره به تعامل مناسب بین وزارت بهداشت و نظام پزشکی افزود: کتاب تعرفه‌ها نوشته شد و برای تعامل بیشتر اقداماتی را در توسعه تعرفه‌های بخش ICU روان و سوختگی انجام داده‌ایم.

معاون سابق درمان وزارت بهداشت گفت:‌ تا زمانی که منابع مناسب ایجاد نشود و سرمایه‌گذاری مناسب از سوی دولت انجام نشود اجرای تعرفه محقق نمی‌شود و هزینه‌ها نیز از جیب مردم کاهش نمی‌یابد.

امامی رضوی گفت: ایجاد نظام پایش و ارزشیابی عملکرد دانشگاه‌ها براساس قطب‌بندی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha