سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 84759
سلامت نیوز : یک متخصص جراحی عمومی گفت: لیپوساکشن را نمی‌توان به عنوان یک روش کاهش وزن برای افراد معرفی کرد.

دکتر حسین مینایی‌ترک در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار داشت: عمل لیپوساکشن برای کاهش وزن کاربرد ندارد، بلکه تنها برای افرادی که می‌خواهند به بدن خود مدل و شکل بدهند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در عمل لیپوساکشن، وسیله‌ای لوله‌مانند در زیر پوست قرار می‌دهند و به وسیله‌ای کشش ساکشن و فشار منفی، چربی‌های زاید از بدن جدا می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در پاسخ به این‌که عمل لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است؟ گفت: لیپوساکشن برای افرادی که جدار شکم آنها قوی است و چربی‌های زیر جلدی زیادی دارند، مناسب است؛ شکم خانم‌هایی که زایمان کرده‌اند حالت شل‌شدگی و حالت برجسته به بیرون پیدا کرده و در این صورت ممکن است چربی زیر جلدی این افراد کم باشد، پس عمل لیپوساکشن برای این خانم‌ها مناسب نیست.

دکتر مینایی‌ترک عنوان کرد: عمل لیپوساکشن را می‌توان برای هر جایی از بدن مانند بازوها، ران‌ها و باسن انجام داد، همچنین این عمل برای افراد در سنین پایین توصیه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مدت لازم برای استراحت پس از عمل لیپوساکشن، به جایی که عمل روی آن انجام شده بستگی دارد و معمولا 4 یا 5 روز برای استراحت پس از این عمل مشخص شده است. افراد می‌توانند دو هفته پس از عمل لیپوساکشن، تحرک و ورزش کنند البته باید تنها ورزش‌های سبک انجام دهند و برای آغاز ورزش‌های سنگین لازم است 2 ماه از عمل لیپوساکشن گذشته باشد.

این متخصص جراحی عمومی عنوان کرد: برخی افراد پس از عمل لیپوساکشن از ورم اعضای بدن خود شاکی هستند، این مشکل تنها با گذشت زمان بهبود می‌یابد؛ ورم اعضای بدن پس از عمل به علت مایعاتی است که برای بیمار تجویز می‌شود.

مینایی‌ترک افزود: اگر افرادی پس از عمل لیپوساکشن رژیم غذایی درست را رعایت نکنند، چربی‌ها یک بار دیگر جمع می‌شوند و در این صورت لازم است دوباره عمل لیپوساکشن را انجام دهند.

وی درباره معایب عمل لیپوساکشن گفت: در هر جایی از بدن که برداشت چربی صورت بگیرد، خطرات خاصی نیز با خود دارد، مانند خطر ایجاد آمبولی چربی‌دار؛ در این عارضه در صورتی که ذرات چربی وارد خون شوند و پس از آن به داخل ریه بروند بیمار دچار مشکل تنفسی می‌شود و در این صورت احتمال مرگ نسبتا زیاد است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: امکان ایجاد عفونت‌ها و زخم‌ها و سیاه شدن پوست از دیگر معایب عمل لیپوساکشن است.

مینایی‌ترک توصیه کرد: فردی که می‌خواهد جربی‌های اضافی بدن خود را با عمل لیپوساکشن از بین ببرد باید نخست کاهش وزن را به روش طبیعی انجام دهد تا عوارض این عمل کم شود زیرا با ورزش و تغذیه مناسب پیش از لیپوساکشن، عوارض هنگام شکل دادن به بدن کاسته می‌شود.

وی گفت: لیپوساکشن برای افرادی که دیابت دارند توصیه نمی‌شود، این عمل برای دیابتی‌ها با عوارض زیادی همراه است. همچنین افرادی که تمام بدن خود را لیپوساکشن می‌کنند با عارضه آمبولی چربی مواجه خواهند شد که توصیه می‌شود از عمل لیپوساکشن برای تمام بدن خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha