سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 84771
سلامت نیوز : محمدحسن آصفری تصریح کرد: با در خواستی که از خانم ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور در اراک و رفع مشکل آلودگی این شهر داشتیم وی به اراک آمدند و برای رفع مشکل جلسه‌ای تشکیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افزود: روز گذشته ( 22 مهر) جلسه‌ای با حضور استاندار، معاونان و نمایندگان استان مرکزی تشکیل شد تا اهمیت موضوع و برخی راهکارها برای رفع مشکل با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در میان گذاشته شود.

وی افزود: در این جلسه از خانم ابتکار خواستیم که طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که در دولت نهم تصویب شده بود را پیگیری کنند و از وزرای مربوطه مانند وزیر نیرو و وزیر کشور بخواهند این طرح بعد از 7 سال اجرایی شود، زیرا تاکنون تنها 15 درصد از آن به مرحله اجرا نزدیک شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس نهم، درباره دلایل اجرایی نشدن این طرح توضیح داد: اگر این طرح اجرایی نشده دلیلش عدم اختصاص بودجه بوده، اگر این موضوع مانند نجات دریاچه ارومیه در مرکز توجهات قرار می‌گرفت زودتر از این موضوع حل می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: از طرف دیگر تالاب میقان در اراک خشک شده و وزش باد ریزگردهای سطح دریاچه را به داخل شهر هدایت می‌کند که به مشکل آلودگی هوا دامن می‌زند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال‌هاست استان مرکزی و شهر صنعتی اراک با معضل آلودگی هوا دست و پنچه نرم می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر 200 روز در سال هوای اراک آلوده است و بخش اعظمی از این روزها شرایط در مرز هشدار و اضطرار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha