سلامت نیوز : وزیر بهداشت اعلام کرد: از این پس با راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های سلامت، اطلاعات مربوط به بیماری‌هایی مانند سرطان‌ و داده‌های بیمارستانی به روز می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز ملی داده‌های سلامت در وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات و تعداد بیماران خاص در کشور وجود نداشته، گفت: مرکز ملی داده‌های سلامت زیرساختی است برای ثبت داده‌های بیماری‌ها و از این پس نوید این داده می‌شود که داده‌های بیماری‌ها به روز شوند.

وی ادامه داد: سامانه‌های بیماری‌ها که تاکنون ثبت شده به این مرکز ملی وصل می‌شوند و با اطمینان خاطر از این پس در مورد آمار و اطلاعات صحبت خواهیم کرد البته راه طولانی در پیش است.

وزیر بهداشت گفت: مراکز بهداشت و درمان، خانه‌های بهداشت روستایی و بیمارستان‌ها می‌توانند به مرکز ملی داده‌های سلامت وصل شوند و اطلاعات خود را به روز کنند.

هاشمی گفت: متأسفانه دانش‌ IT در این محیط‌ها وجود ندارد و افرادی که ارزش این کار را بدانند و توانمند باشند در این عرصه کم است بنابراین قدم بعدی ما این است که سیستم داده‌ها در کل کشور به روز شود.

وی گفت: نظام ارجاع نیز داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و این داده‌ها به مرکز ملی وصل خواهند شد، آرزوی ما این است که تمام مراکز و دانشگاه‌ها به این توانمندی برسند تا اطلاعات به روز را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس در مورد اینکه آیا اعتبارات این زیرساختها با توجه به کسری وزارت بهداشت موجود است، گفت: ما به معجزه معتقدیم و امیدواریم از خزانه غیب به وزارت بهداشت کمک شود.

وزیر بهداشت همچنین به مناسبت روز جهانی غذا اعلام کرد: دبیرخانه نظارت بر تولیدات کشاورزی، اندازه‌گیری سموم و مواد پروتئینی در وزارت جهاد و کشاورزی راه‌اندازی شده و جلساتی را با سازمان محیط زیست برگزار کرده‌ایم تا همکاری 3 جانبه بین وزارتخانه‌های بهداشت، کشاورزی و سازمان محیط زیست برای استانداردسازی اقلام غذایی برقرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha