چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8480

بیماری گل مژه در اكثر موارد به دنبال در معرض قرار گرفتن چشم با محیط های آلوده، آب آلوده و حتی گرد و غبار به وجود می آید و طی آن آلودگی از لبه های پلك جذب شده و در نهایت شاهد رشد میكروب ها در این موضوع هستیم.

دكترفرهاد شریف، متخصص بیماری های چشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: آلودگی های محیطی سلامت چشم را به خطر می اندازد و محیط آلوده و گرد و غبار منجر به عفونت پلك و ریشه مژه ها می شوند.
وی ادامه داد: شستشوی لبه پلك و مژه های چشم در افراد مستعد و اشخاص در معرض عفونت و محیط های آلوده از بروز این بیماری جلوگیری می كند.
شریف تصریح كرد: بیماران با فشار خون بالا و افراد مبتلا به بیماری دیابت می توانند مستعد عفونت های لبه پلك چشم باشند و به منظور پیش گیری از عفونت های موضعی لبه پلك باید از ورود به محیط های آلوده خودداری كرد و روزانه به صورت منظم لبه های پلك را با آب گرم و شامپوی بچه كه مانع از تحریك پذیری چشم می شود شستشو داد.
وی گفت: علایم و نشانه های گل مژه به صورت تورم و قرمزی لبه پلك، درد در ناحیه پلك و گهگاه كاهش دید و ترشح چرك از چشم خود را نشان می دهد و مصرف آنتی بیوتیك موضعی و خوراكی منجر به بهبودی افراد مبتلا به گل مژه می شود.
وی یادآور شد: سپری نشدن طول دوران درمان به صورت كامل می تواند منجر به باقی ماندن عفونت و بروز آن به صورت آبسه چركی شود كه در این حالت بیمار باید جهت بهبودی با مراجعه به پزشك متخصص اقدام به خارج كردن تشرحات داخل آبسه چركی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha