پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
کد خبر: 84802
سلامت نیوز : گیاهان و ادویه های متعددی وجود دارد که باعث رقیق شدن خون می شود. در واقع بسیاری از مواد غذایی که مردم مصرف می کنند، حاوی ماده رقیق کننده خون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ مواد غذایی حاوی سالیسیلات ، اسید چرب امگا۳، میزان بالای ویتامین E یا آنتی بیوتیک رقیق کننده طبیعی خون به حساب می آید. البته اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاه یا ادویه برای رقیق کردن خون، با پزشک مشورت کنید. اگر قرار است عمل شوید، جراح را از داروهایی که مصرف می کنید، آگاه کنید. زیرا در بیشتر موارد مصرف هر نوع دارو یا گیاه یا ادویه دارویی را ۲ هفته قبل از جراحی باید متوقف کرد. گیاهان یا ادویه مفید برای رقیق کردن خون عبارت است از:

دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

سیر: قرن هاست که از این گیاه رقیق کننده خون به علت خاصیت درمانی که دارد، استفاده می شود.

ریشه شیرین بیان: این گیاه رقیق کننده خون است.

زینکوبیلوبا: علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.

زنجبیل: اگر چه از این گیاه بیشتر برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.

چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدمحمد حسینی واعظ ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    باسلام وعرض خسته باشید اولا حقیقت معرفت درکلام ونوشته شماهاست .همین نوشته های شماهاست وقتی انسان مطالعه می کند بیشتر به ظات خداوند پی می برد .اوچقدر برای موجودات زنده خود چه برنامه های وابزاری رادرپیکره این موجوداقرار داده است . بسیار عالی است افکار شما .شاید پلی جهت بهتر شناخت خداوند هم باشد . متشکرم بنده هم ازبیماران قلبی هستم که بقولی داخل رک اصلی قلبم فنر دارد