پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
کد خبر: 84803
سلامت نیوز : تغذیه کودک با شیر مادر اهمیت زیادی دارد زیرا شیر مادر تنها منبع غذایی است که تمام مواد مغذی مورد نیاز نوزاد را تامین می کند. بنابراین، تولید شیر کافی در این زمان بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ تنها راه برای زیاد کردن شیر، اتخاذ یک برنامه غذایی سالم است. چند نوع ماده غذایی وجود دارد که در افزایش شیر مادر موثر است.

اسفناج: این گیاه منبع عالی ویتامین K، A و فولات است که مصرف آن هم در دوره بارداری و هم در دوره شیردهی مهم است. فیتواستروژن موجود در اسفناج در افزایش شیر مادر موثر است.

بلغور جو: مصرف این غله باعث کاهش کلسترول مضر و حفظ فشار خون می شود و در پی ایجاد آرامش به بدن کمک می کند تا اکسی توسین نوعی هورمون مربوط به تولید شیر را رها کند.

هویج: همانند اسفناج حاوی فیتواستروژن است که برای مادر در دوران شیردهی مهم است. هویج غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است که در حفظ میزان انرژی در مادران شیرده تاثیرگذار است.

مارچوبه: این سبزی سرشار از فیبر، اسید فولیک، ویتامین C،A و K و اسید آمینه است و همه این مواد در تولید شیر مادر تاثیرگذار است.

برنج سبوس دار: این غله سرشار از کربوهیدرات پیچیده است که سطح انرژی را در مادر شیرده بالا نگه می دارد. علاوه بر آن، هورمون شیردهی به نام پرولاکتین ترشح می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha