سلامت نیوز:‌ معاون دریایی سازمان محیط زیست از توافقات جدید با وزارت نیرو برای اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر تجهیز شهرهای ساحلی بالای 30 هزار نفر جمعیت به سیستم تصفیه پساب خانگی خبر داد.

عبدالرضا کرباسی در گفتگو با مهر با بیان اینکه تعامل وزارت نیرو در دوره جدید مدیریت با سازمان محیط زیست بهتر شده افزود: در مذاکراتی که با مسئولان این وزارتخانه داشتیم قرار شد تا پایان برنامه پنج ساله پنجم یعنی حدود دو سال آینده تمام شهرهای ساحلی با جمعیت بیش از 30 هزار نفر جمعیت به سیستم تصفیه فاضلاب خانگی مجهز شوند.

به گفته وی، یکی از عوامل اصلی آلودگی خلیج فارس و دریای عمان در جنوب کشور و دریای خزر در شمال کشور تخلیه فاضلابهای تصفیه نشده خانگی به دلیل مجهز نبودن شهرهای ساحلی به سیستم تصفیه است که با اجرای این مصوبه بخش عمده ای از آلودگیهای ساحلی کاسته می شود..

معاون دریایی سازمان محیط زیست اظهار داشت: با اجرای این مصوبه میزان آلایندگی ناشی از پسابهای خانگی جمعیتی برابر 5 میلیون نفر در شمال کشور و 4 میلیون نفر در جنوب کشور با سیستم تصفیه کاهش می یابد.

کرباسی تصریح کرد: اگرچه این مصوبه هیئت دولت از ابتدای برنامه پنجم می بایست به تدریج در شهرهای ساحلی اجرا می شد اما در 3 سال گذشته حتی یک شهر ساحلی به این سیستم مجهز نشده اما با رویکرد مثبتی که مسئولان فعلی وزارت نیرو نسبت به مسائل محیط زیست دارند، امیدواریم در دو سال باقیمانده از برنامه این مصوبه اجرایی شود..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha