معاون درمان وزیر بهداشت از آماده کردن پیشنهادی برای اصلاح نظام تعرفه در نیمه دوم امسال به منظور ارایه به شورای عالی بیمه خبر داد و در عین حال گفت: اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آتی خواهد بود و در این زمینه چشم امید به بودجه 93 داریم.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت از آماده کردن پیشنهادی برای اصلاح نظام تعرفه در نیمه دوم امسال به منظور ارایه به شورای عالی بیمه خبر داد و در عین حال گفت: اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آتی خواهد بود و در این زمینه چشم امید به بودجه 93 داریم.

دکتر محمدحاجی آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که برنامه‌هایی برای اصلاح نظام تعرفه در سال 92 در نظر داریم، گفت: در زمینه تعرفه‌ها در حال آماده کردن پیشنهادی برای شورای عالی بیمه برای نیمه دوم سال 92هستیم تا شاید موفق شویم در صورت وجود منابع برای سازمان‌های بیمه‌گر، تغییراتی را برای همین امسال ایجاد کنیم.

وی در این باره افزود: اما اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آتی است تا در صورت کمک دولت و مجلس و تامین منابع کافی برای سلامت، بتوانیم در جهت رفتن به سمت تعرفه‌های واقعی خدمات درمانی حرکت کنیم. تلاش داریم بخش‌هایی از این طرح در سال 92 اجرا شود. اما با توجه به محدودیت منابع، قطعا برنامه این نیست که بخش‌های عمده آن در سال جاری اجرا شود. ما چشم امید به بودجه 93 داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید مجدد بر آنکه بازنگری تعرفه‌ها و اصلاح آنها نیازمند منابع مالی است، ادامه داد: در این زمینه تعامل خوبی میان وزارت بهداشت، سازمان بیمه‌گر، مجلس و دولت آغاز شده که امیدواریم با تخصیص منابع کافی برای این حوزه و تدابیر اتخاذی دولت به مرور بتوان تعرفه‌ها را واقعی‌تر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اصلاح نظام تعرفه، میزان تعرفه‌ها به حدی برسد که هم بار هزینه‌های مستقیم مردم در درمان کاهش یابد و هم رضایت ارایه دهندگان خدمات به ویژه در بخش دولتی جلب شود؛ چرا که بی‌تردید این امر افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

آقاجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه تعرفه‌ها برای واقعی شدن باید چند درصد رشد یابند؟ گفت: الان نمی‌توان درصدی را اعلام کرد. این امر نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

وی درباره اینکه آیا واقعی شدن تعرفه‌ها به معنی افزایش سهم مردم در پرداخت هزینه‌هاست؟ گفت: آنچه که مسلم است نه تنها سهم مردم را در هزینه‌های درمان افزایش نخواهیم داد، بلکه تمام تلاش وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، دولت و مجلس برای کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های مستقیم درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha