جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 84824

خوردن سالاد (به جز در موارد خاص) به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود اما سالاد را قبل از غذا بخوریم یا بعد از غذا؟

بهترین وقت خوردن سالاد
سلامت نیوز: سالاد، از انواع سبزی‌ها و صیفی‌‌ها تهیه می‌شود و چون کم‌کالری و سرشار از انواع ویتامین‌ها، املاح و فیبر است...


 خوردن آن (به جز در موارد خاص) به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود اما سالاد را قبل از غذا بخوریم یا بعد از غذا؟

برای پاسخ به این پرسش، باید به وزن هر کس توجه کنیم و خیلی ساده افراد را در 3 گروه لاغر، متوسط و دارای اضافه وزن قرار دهیم. افراد دچار اضافه وزن، حتما باید سالاد را 20 دقیقه قبل یا لااقل هنگام خوردن غذا میل کنند. خوردن سالاد قبل از غذا به پرشدن معده کمک می‌کند و مهم‌تر اینکه به مغز 20 دقیقه فرصت می‌دهد تا متوجه شود چه خورده و چقدر خورده است زیرا واکنش مغز بسیاری از افراد چاق نسبت به سیری، کندتر از افراد لاغر و معمولی است و همین مساله باعث می‌شود بیش از حد معمول غذا بخورند. البته این افراد هیچ‌گاه نباید به سالاد سس یا روغن‌زیتون بزنند و می‌توانند کمی ‌فلفل‌قرمز تند، آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنند. فلفل 12 تا 13 درصد سوخت‌و‌ساز سلول‌ها را بالا می‌برد و باعث سوزاندن چربی‌های بدن می‌شود.

افراد لاغر، باید سالاد را تا یکی، دو ساعت بعد از اتمام غذا میل کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته نشود. آنها می‌توانند روی سالاد مقداری سس و روغن زیتون بریزند.

فقط افرادی با اندام متناسب مجازند سالاد را در هر زمانی که خواستند (قبل، همراه با غذا یا بعد از آن) میل کنند اما هیچ‌کس نباید سالاد را به‌عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار آورد چون به هیچ‌وجه جایگزین غذا نیست و با کالری اندک و مقدار ناچیز قندش، بدن را دچار کمبود مواد غذایی و فرد را نسبت به خوردن حریص‌تر و درنتیجه چاق‌تر می‌کند. البته برخی افراد به سالاد، سویا، فیله مرغ، تن ماهی، حبوبات، جوانه‌ها و مخلفات دیگر اضافه می‌کنند ولی نام چنین مخلوطی دیگر سالاد نیست و می‌توان آن را به جای شام استفاده کرد.
منبع:‌ هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha