جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 84831
سلامت نیوز: متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند میزان مصرف قند روزانه نباید بیش از 13 قاشق چایخوری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قند ماده ای حیاتی است که برای سلامت بدن لازم است، بدون آن تمام سلول بدن از بین می روند اما با این حال، مصرف بیش از حد قند خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله پوسیدگی دندان، چاقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

اغلب هشدارهایی در مورد کاهش مصرف قند را می دانیم. ولی نمی دانیم چه مقدار قند در غذایی که می خوریم وجود دارد؟

متخصصان می گویند: با وجود اینکه سلول های ما برای زنده ماندن نیاز به قند (گلوکز) دارند، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات زیادی برای سلامت به همراه داشته باشد. قند مازاد بر نیاز بدن، هیچ ماده مغذی و مفیدی ندارد.

متخصصان انجمن ملی قلب امریکا می گویند: مصرف قند اضافی که با دریافت کالری بیشتر همراه است، به افزایش وزن، چاقی و در نتیجه کاهش سلامت قلب منجر می شود.

این متخصصان توصیه می کنند که میزان قند دریافتی روزانه در مردان نباید بیش از 150 کالری و در زنان نیز نباید بیش از 100 کالری باشد. در واقع میزان مصرف قند نباید از 13 قاشق چای خوری در روز بیشتر باشد.

میوه ها حاوی فروکتوز هستند. میزان قند موجود در میوه های تازه بدون شکر اضافه شده، به ازاء یک قاشق چای خوری در هر 100 گرم است، به عنوان مثال: انبه 3.2 قاشق چایخوری، موز 3 قاشق چایخوری، سیب 2.6، آناناس 2.5، انگور 4، انواع لیمو 0.6، کیوی 2.3 و گوجه فرنگی 0.7 قاشق چایخوری قند دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha