سلامت نیوز: رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران به عدم قبول نسخه‌های متخصصین بیهوشی و فلوشیپ‌های درد توسط بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی به گونه‌ای با پزشک متخصص بیهوشی و فلوشیپ‌های درد برخورد می‌کنند که از پزشک عمومی هم پایین‌تر می‌آیند و این اتفاق بسیار زجر‌آور است.

دکتر فرناد ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا، به چالش‌های عمده پیش‌روی درمان «درد» در کشور اشاره و عنوان کرد: عدم ابلاغ تعرفه‌های متخصصان بیهوشی و فلوشیپ‌های درد است. آن‌ها اقداماتی را بر اساس آخرین متدلوژی‌های دنیا انجام می‌دهند اما بیمه‌ها آن‌ خدمات را پوشش نمی‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بسیار نزدیک بیمه‌ها بتوانند پوشش مناسبی را برای کنترل درد در نظر بگیرند تا بیماران بتوانند از ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره‌مند شوند.

رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران افزود: متاسفانه وقتی یک اقدام درمانی انجام می‌شود، اگر بیمه‌ها بدانند مربوط به فلان بیماری است، آن را پرداخت می‌کنند، اما اگر بدانند مربوط به فلوشیپ درد است بلافاصله آن را کنسل می‌کنند. به هیچ وجه مناسب نیست که حق انسانی و اخلاقی بیمار صرفا به علت یک قانون در یک سازمان و به علت عدم پوشش خدمات درمانی برای برخی گروه‌ها لغو و زیر پا گذاشته شود.

ایمانی با اشاره به ارسال تعرفه‌های درد توسط این انجمن به مراجع ذیربط، گفت: تعرفه‌های حوزه درد در کتاب کالیفرنیا نیز درج شده است، امیدواریم وزارتخانه این تعرفه‌ها را ابلاغ کند و بیمه‌ها هم یک همراهی داشته باشند تا بیماران تحت پوشش آن‌ها متحمل هزینه‌های سنگین درمان نشوند.

وی به نسخه‌های فلوشپ‌های درد اشاره کرد و گفت: متخصصین بیهوشی و فوق‌تخصص‌های درد نسخه‌هایی را می‌نویسند مثل ام. آر. آی و برخی داروها، اما متاسفانه بیمه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند و به گونه‌ای با پزشک برخورد می‌کنند که از پزشک عمومی هم پایین‌تر می‌آیند و این اتفاق بسیار زجر‌آور است.

رییس انجمن بیهوشی موضعی و درد ایران درباره اینکه مردم هنوز این رشته و متخصصان آن را به خوبی نمی‌شناسند، عنوان کرد: چندین سال است که حرکت‌های خوبی به منظور اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شده است، ولی لازم است افراد مختلف در جامعه متوجه حقوق خود بشوند و بدانند برای هر مشکلی باید نزد کدام مرجع درمان بروند.

وی افزود: برخی دردها و بیماری‌ها نیازمند کار تیمی و حضور متخصصین درد است و برخی دیگر به صورت طبابت انفرادی قابل حل است، به عنوان مثال امور پیچیده درمانی معمولا نیازمند امور تیمی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha