شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 84845

سلامت نیوز : یک کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: از خریداری خیارشورهای فله‌ای که در ظروف بسیار بزرگ ( 70 - 60 لیتری) نگهداری می شوند اجتناب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی اکبر کمالی اردکانی افزود: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان اصول بهداشتی را در تهیه خیار شور تخمیری رعایت نمی کنند به عنوان مثال خیارها را بدون شستشو و همراه گل و لای و انواع آلودگی در ظرف می ریزند یا از ظرف کاملا غیر بهداشتی و بعضا ظروفی که قبلا حاوی مواد شیمیایی و خطرناک بوده است بدون هیچگونه شستشو یا از دبه هایی که از مواد بازیافتی تهیه شده است استفاده می کنند یا از نمک های فاقد پروانه ساخت استفاده می کنند و یا اینکه کارگران در فرآیند تولید، اصول بهداشت فردی را رعایت نمی کنند.

وی توصیه کرد: هنگام خرید خیار شور، از خیارشورهای دارای پروانه ساخت یا خیارشورهای تخمیری که دارای مجوز بهداشتی هستند استفاده کنید.

کمالی عنوان کرد: خیار شورهای تخمیری باید دارای برچسبی باشند که حاوی مشخصات کالا شامل مجوز بهداشتی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و آدرس باشند.

این کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه متذکر شد: افراد توجه داشته باشند موقع خرید خیارشور به ظروف مورد استقاده توجه کرده که از مواد درجه یک ساخته شده باشد. دبه های درجه دو معمولا کدر و غیر سفید رنگ هستند.

وی همچنین توصیه کرد: در زمان خرید توجه شود فروشنده در شرایطی بهداشتی خیار شور را عرضه نماید و در صورتی که محصول کپک زده است یا با دست اقدام به تخلیه آن می کنند از خریداری خودداری کنید.

وی اظهار کرد: از آنجایی که خیار شور درصد نمک بالایی دارند نباید به مقدار زیاد و به طور مداوم مصرف شوند زیرا مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به افزایش فشار خون را زیاد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha