شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 84858

سلامت نیوز : 1- پا برهنه راه نروید.در استخرهای شنا، حمام عمومی و سالن‌های ورزشی هرگز پا برهنه راه نروید و حتما دمپایی بپوشید.

2- پاها را همیشه خشک نگه دارید.مهم‌ترین راه مبارزه با قارچ انگشتان پا این است که پاها را کاملا خشک نگه دارید، یعنی بعد از شستن پاها یا عرق کردنشان، آنها را کاملا خشک کنید و جوراب نخی بپوشید تا پاها کمتر در کفش عرق کنند و هرگز بدون جوراب، کفش نپوشید. اگر پاهایتان در کفش خیلی عرق می‌کنند، در محل کار از صندل استفاده کنید تا پاها بیشتر هوا بخورند و کمتر عرق کنند.

3- کفش راحت بپوشید.از پوشیدن کفش تنگ و نوک باریک خودداری کنید. کفش راحت با نوک پهن باعث می‌شود تا پاها هوا بخورند و از فشار دادن انگشتان پا روی یکدیگر جلوگیری می‌کند. جمع شدن انگشتان پا روی هم باعث می‌شود بیشتر عرق کنند و قارچ پا بدتر شود.

4- پاها را برای قارچ‌ها سمی نگه دارید.اگر مستعد ابتلا به قارچ پا هستید، به طور مرتب یک پودر ضد قارچ یا جاذب رطوبت (خشک کننده) روی انگشتان پاها بریزید.

نکات مهم

1- ناخن‌های پا به آهستگی رشد می‌کنند. مدت شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد تا یک ناخن سالم و جدید جایگزین ناخن قبلی شود. بنابراین صبور باشید و درمان‌ها را با حوصله ادامه دهید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

2- داخل کفش خود را با سرکه بشویید و جلوی نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

3- قارچ انگشتان پا را بیماری «پای ورزشکار» نیز می‌گویند، زیرا پای افراد ورزشکار به دلیل فعالیت بدنی زیاد و ماندن طولانی مدت در کفش ها، زیاد عرق می‌کند و زود دچار قارچ انگشتان می‌شود.

4- اگر انگشتان پای شما قرمز بود، احتمالا دچار عفونت قارچی و عفونت مخمری با هم هستید. سرکه عفونت مخمری را نیز از بین می‌برد، اما پرهیز از خوردن مخمر (مثل ماء الشعیر) و مواد غذایی شیرین نیز برای بهبود عفونت مخمری مفید است. 5- ابتدا دستورالعمل تمامی داروها و فرآورده‌هایی را که برای درمان قارچ انگشتان پا استفاده می‌کنید، با دقت بخوانید و سپس از آنها استفاده کنید.

منبع : روزنامه آرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha