سلامت نیوز : توسعه بیش از پیش ورزش‌های همگانی از سیاست‌های جدید وزارت ورزش و جوانان است و قرار است در کنار ورزش قهرمانی به ورزش‌های همگانی نیز توجه ویژه‌ای شود. در این میان نقش فدراسیون ورزش‌های همگانی بسیار حائز اهمیت است. در همین زمینه گفت‌وگوی «حمایت» با علی مجد آرا، رییس فدراسیون دو و میدانی را بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ رییس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به برنامه‌های کلان فدراسیون ورزش همگانی برای گسترش این رشته در کشور بیان داشت: برنامه‌های کلانی برای ورزش‌های همگانی در نظر گرفته شده است که با اجرای آن به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید. در روزهای اخیر هم سرپرست وزارت ورزش آقای خسروی وفا را به عنوان معاونت ورزش همگانی این وزارتخانه انتخاب کرده‌اند که انتخاب بسیار خوبی است. خود صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش تاکید داشت که می‌خواهد ورزش همگانی را به بالاترین سطح در بین کشورهای در حال توسعه برساند.

وی ادامه داد: به طور یقین توسعه ورزش همگانی باعث کم شدن هزینه درمان،‌ افزایش طول عمر و شادابی در بین مردم خواهد شد و لازم است در یک سند توسعه به گسترش آن در جامعه بپردازیم.

رییس فدراسیون ورزش همگانی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای گسترش این ورزش دارید؟ گفت: برنامه سند توسعه ورزش همگانی را در نظر گرفته‌ایم تا چشم انداز ایرانی سالم و شاداب در سال 1404 با حضور حداقل 50 درصد مردم در ورزش همگانی را شاهد باشیم. این برنامه‌ها را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و همچنان بر اساس برنامه پیش می‌رویم. آمدن آقای خسروی وفا هم باعث می‌شود در تعامل با دستگاه‌های دیگر به نحو خوبی پیش برویم.

وی ادامه داد: ما در هر فدراسیون ورزشی یک کمیته همگانی داریم، در کنار آن 32 انجمن ورزش هم وجود دارد که همگی آن‌ها به ورزش همگانی می‌پردازند. گستردگی کار زیاد است و باید توجه داشت که ورزش همگانی مدیریت همگانی می‌خواهد، همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در این امر مهم شریک هستند و باید بیایند یک گوشه کار را بگیرند تا به یک سرانجامی برسیم.
مجد آرا تاکید کرد: آقای صالحی امیری بعد از آنکه به عنوان سرپرست وزارت ورزش انتخاب شد مبنای انتخاب معاونان خود را بر اساس تخصص افراد قرار داد که آقای خسروی وفا هم در همین راستا به عنوان معاون ورزش همگانی انتخاب شده است. امیدوارم ورزش همگانی زمینه‌ای برای کشف استعدادها باشد ضمن اینکه معیار ورزش همگانی در سراسر کشور فقط

مدال آوری نیست. فدراسیون‌های ورزشی هم باید به منظور اشاعه رشته مختص به خود در بین مردم تلاش کنند نه اینکه فقط یک تیم ملی داشته باشند، ما می‌خواهیم بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری در توسعه ورزش همگانی گام‌های اساسی برداریم و وزارت ورزش هم با جدیت پیگیر توسعه ورزش همگانی است.

رییس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون‌های ورزشی در زمینه اجرای برنامه‌های خود بیان داشت: در دو هفته گذشته جلسه‌ای بین روسای فدراسیون‌های ورزشی و سرپرست وزارت ورزش با آقای نوبخت معاون رییس جمهور برگزار و قرار شد طی 6 ماه آینده بودجه خوبی به حساب فدراسیون‌های ورزشی واریز شود، در این بین ورزش همگانی جایگاه خاص خود را دارد اگر به خاطر داشته باشید در انتخابات ریاست جمهوری همه نامزدها بر توسعه ورزش همگانی تاکید کردند و حالا امیدوارم توسعه ورزش همگانی از حرف به عمل تبدیل شود و مردم این را به طور ملموس حس کنند و در تمام ارگان‌ها شاهد باشیم که به ورزش همگانی توجه می‌کنند.

وی افزود: ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی باید تلاش کنند که مردم حداقل هفته‌ای 5 ساعت به ورزش بپردازند اما متاسفانه این کار را نمی‌کنند و ما امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند اقدام موثری در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: 21 اسفند سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان اعلام کردند وضعیت ورزش همگانی کشور امروز بهتر از گذشته است و تاکید داشتند ورزش همگانی موتور ورزش همگانی است. ضمن اینکه نباید فراموش کرد ورزش همگانی بسیاری از آسیب های جامعه از جمله اعتیاد را کاهش می‌دهد.

مجد آرا اضافه کرد: پرداختن به ورزش همگانی نیاز اصلی جامعه است و با پرداختن به ورزش همگانی هزینه های درمان کاهش می‌یابد. نکته‌ای هم که وجود دارد این است که ورزش همگانی مانند کوه پایه در رشته کوهنوردی است که در این بین برخی هم به قله می‌رسند و در میدان‌های بین‌المللی قهرمانی‌هایی به دست می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha