شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 84868
سلامت نیوز : مدیرعامل کهریزک با بیان اینکه اکنون 150 نفر پشت نوبت برای ورود به زندگی جدید خود هستند، گفت: هر ماه حدود 20 سالمند در این خانه جان خود را از دست می‌دهند که به جز کهولت، تنهایی آنان را از پا در می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ محمدرضا صوفی نژاد، ادامه می‌دهد: تنهایی و دوری از خانواده برای یک سالمند به معنای پایان زندگی او و سلام به دنیای سیاه و تاریک افسردگی است.

به گفته مدیرعامل آسایشگاه کهریزک، در این محل سعی شده است کسانی که شرایطی مانند فقر و بی‌کسی را دارند سریع‌تر به آسایشگاه برای زندگی بیایند اما هنوز تعداد زیادی در انتظار ورود به این محل هستند.

وی می‌گوید: در این میان سالمندانی وجود دارند که به صورت نیمه وقت در این مرکز نگهداری می‌شوند و بعد از ظهرها به خانه خود بازمی‌گردند که این افراد نسبت به دیگران زندگی بهتری دارند.

وی با بیان اینکه آسایشگاه کهریزک هزار و 750 مددجو دارد، خاطرنشان می‌کند: سال گذشته حدود 21 میلیارد تومان هزینه به درمان، نگهداری، توان‌بخشی این مددجویان تخصیص داده شد بیشتر از 82 درصد آن را خیران متقبل شدند. این در حالی است که هزینه نگهداری هر مددجو حدود یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه تخمین زده شده است.
سهم هر سالمند از کمیته امداد

مدیرعامل آسایشگاه کهریزک گذری هم به بیمارانی که توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی به این مرکز معرفی می‌شوند می‌زند و در این زمینه می‌گوید: این دو نهاد هزینه بسیار اندکی برای مددجویان خود پرداخت می‌کنند به طوری که کمیته امداد برای هر مددجو 35 هزار تومان و سازمان بهزیستی برای هر مددجو 200 هزار تومان به آسایشگاه کهریزک می‌پردازند البته در این زمینه جلساتی هم با مسئولان مربوطه داشته‌ایم اما هنوز پاسخ مناسبی دریافت نکردیم.

به گفته وی یکی دیگر از مشکل‌های این مرکز دریافت نکردن سهم یارانه سالمندان است. صوفی‌نژاد در این باره می‌گوید: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا سالمندانی که به کهریزک می‌آیند یارانه خود را دریافت کنند نه این که بازهم حق یارانه آنان به فرزندانشان برسد.

و یک خبر خوب
وی معتقد است هرچقدر هم در آسایشگاه خدمات رفاهی در اختیار سالمندان قرار گیرد نمی‌تواند به اندازه خانه و در کنار خانواده مفید باشد. به همین دلیل متولیان آسایشگاه تمهیداتی را برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته‌اند تا بتوانند از سالمند خود نگهداری کنند. مدیرعامل آسایشگاه کهریزک در این باره می‌گوید: در صورت مراجعه و اعلام نیاز از سوی خانواده سالمند یک تیم شامل پزشک، پرستار، روان درمان، فیزیوتراپ و... برای خدمات‌رسانی به منزل آنان فرستاده می‌شود. وی این خدمات را رایگان عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: خانواده‌هایی که تمایل به دریافت این خدمات دارند می‌توانند با شماره تلفن 88310688 تماس بگیرند و با بیان وضعیت سالمند خود از تیم مستقر تقاضای کمک کنند. البته یکی دیگر از کارها مهم برای نگهداری سالمندان در کنار خانواده‌ها راه‌اندازی مراکز نگهداری روزانه یا مهد سالمندان است که این طرح به صورت آزمایشی به زودی در منطقه 22 اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha