سلامت نیوز : دولت چین با اجرای یک برنامه‌ جدید استفاده از حمام‌های عمومی را برای افراد آلوده به ویروس ایدز و مبتلایان به بیماری‌های مقاربتی ممنوع می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این برنامه از مسئولان تمامی حمام‌های عمومی خواسته شده تا با نصب تابلوهایی از ورود افراد مبتلا به بیماری‌های مقاربتی، ایدز و بیماری عفونی پوست به این اماکن جلوگیری کنند.

اعلام عمومی این برنامه موجب اعتراض گروهی از فعالان حامی حقوق مبتلایان به این بیماری‌ها شد.

«وو هائو» از کارشناسان مرکز تحقیقات بیماری‌های مقاربتی و ایدز در پکن گفت: هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند افراد با استفاده از حمام‌های عمومی به ایدز مبتلا می‌شوند.

همچنین یکی‌دیگر از فعالان این حوزه گفت: ممنوعیت استفاده از حمام‌های عمومی برای افراد آلوده به ویروس ایدز موجب درک نادرست مردم از ایدز و تشدید تبعیض‌ها و ترس از این بیماری می‌شود و بیش از گذشته مبتلایان به این بیماری را به دلیل ترس از ننگ اجتماعی به انزوا می‌کشاند.

«هدیه بلهاجی»، کارشناس دفتر مقابله با ایدز سازمان ملل در چین نیز تاکید کرده است که استفاده از حمام خطر انتقال ویروس ایدز ندارد.

طبق آمار‌های دولتی چین که در سال 2012 میلادی منتشر شد در این کشور 430 هزار نفر به ویروس آلوده بوده‌اند اما سازمان‌ملل آوار واقعی این افراد را 620 هزار تا 940 هزار نفر اعلام کرده است. همچنین از این تعداد 146 تا 162 هزار نفر به ایدز مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha