شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 84882

سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه اندوسکوپی بسیار کم عارضه اما نتیجه بخش است، گفت: این در حالیست که این روش تشخیصی برای بسیاری از مردم ما خوشایند نیست و بسیار سخت می‌پذیرند که تحت آندوسکوپی قرار بگیرند، در صورتی که بیمار باید پزشکش را باور کند و تسلیم روش‌های تشخیصی درمانی که وی توصیه می‌کند، شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدهاشم سیدمهدی در کنفرانس خبری هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد، با بیان اینکه سرطان یک بیماری بیولوژیک است، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا بیماری به مراحل پیشرفته خود نرسید و در مراحل اولیه درمان شود.

وی ادامه داد: وقتی سرطان از مرحله سه و چهار گذشت، بیماری دیگر در بدن منتشر شده است و در این صورت پزشک ناچار می‌شود، روش‌های مختلف درمانی چون رادیوتراپی و شیمی درمانی را به کار ببندد.

اندوسکوپی برای بسیاری از مردم ما خوشایند نیست

دبیر انجمن علمی جراحان عمومی ایران به روش تشخیصی اندوسکوپی برای سرطان اشاره و اظهار کرد: اندوسکوپی بسیار کم عارضه، اما نتیجه بخش است ، با اینحال برای بسیاری از مردم ما خوشایند نیست و بسیار سخت می‌پذیرند که تحت آندوسکوپی قرار بگیرند.

سیدمهدی افزود: البته عملکرد پزشکان ما نیز چندان مثبت نیست و به محض اینکه بیمار از انجام اندوسکوپی گلایه می‌کند، برای وی داروی موقت تجویز می‌کنند، در صورتی که بیمار باید پزشکش را باور کند و تسلیم روش‌های درمانی که وی توصیه می‌کند، شود.

در ادامه این کنفرانس خبری دکتر حاجب مرتاض رییس هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران که در حال حاضر در یزد طبابت می‌کند، اظهار کرد: چند سالی است که تعداد بروز سرطان‌هایی چون ریه، گوارش و معده در استان‌هایی نظیر یزد به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سرطان معده در مردان بسیار شایع تر است و متاسفانه دیر تشخیص داده می‌شود، اما اگر تشخیص زودرس داشته باشد 100در صد قابل درمان خواهد بود. اکنون تشخیص این نوع از سرطان به کمک اندوسکوپی بهبود یافته است و در مجموع تشخیص سرطان‌ها بسیار سریعتر انجام می‌شود.

این جراح عمومی با بیان اینکه دل درد، ضعف، کم خونی و خونریزی از معده نخستین علامتهای ظهور سرطان معده هستند، اظهار کرد: این بیماری معمولا بعد از 40 سالگی تظاهر پیدا می‌کند.

کیفیت داروهای ایرانی قابل قبول است

همچنین دکتر فرامرز کریمیان جراح عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به پرسشی پیرامون داروهای ایرانی و تجویز آن برای بیماران در کشور، گفت: درصد بسیار کمی از پزشکان ما هستند که ممکن است داروی خارجی را ترجیح بدهند که البته اگر از همان‌ها هم علت را سوال کنیم حتما توضیح قانع کننده‌ای خواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مواد اولیه داروهای ایرانی نیز وارداتی هستند یا تحت لیسانس ساخته می‌شوند، البته ممکن است استانداردهای کشور مبدا را نداشته باشند، اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران که از صبح امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرده است تا 26 مهرماه پذیرای جراحان کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha