سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه عمده مطالبات داروخانه‌ها به سازمان تامین اجتماعی که بزرگترین بیمه‌گر است، بازمی‌گردد، عنوان کرد: در حال حاضر روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از این سازمان به روز شده است.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها همواره با تاخیر پرداخت می‌شد، ما همیشه گله‌مند بودیم، کار داروخانه‌ها فلج و نحوه ارائه خدماتشان زیر سوال می‌رفت و امکان تدارک دارویی‌شان به صفر می‌رسید، گفت: اکنون با حضور و تدبیر دکتر نوربخش بر مسند ریاست سازمان تامین اجتماعی، مطالبات داروخانه‌ها از این سازمان به روز شده است.

وی ادامه داد: اکنون این روند مطابق قانون که در آن قید شده است باید 60 درصد مبلغ دارو، به محض دریافت صورتحساب و 40 درصد مابقی، دو ماه پس از دریافت صورتحساب پرداخت شود، صورت می‌پذیرد.

رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه اگر سازمان بیمه‌گری به تعهداتش عمل نکند، نمی‌توان انتظار داشت که واحد کوچکی چون داروخانه که شاید کل سرمایه‌اش به 100 میلیون تومان هم نرسد، بتواند به تعهداتش پایبند باشد، اظهار کرد: تعهد سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها، پرداخت به روز مطالبات آنهاست و تعهد داروخانه نسبت به مردم و سازمان‌های بیمه‌گر، راضی نگه داشتن بیمه شدگان و تدارک به موقع دارو و جلب رضایت بیماران است.

مژدهی‌آذر اضافه کرد: زمانی که این اتفاق نیافتد، همه چیز به هم می‌ریزد و همه سیستم زیر سوال می‌رود. اما اکنون به نظر می‌رسد با اقدامی که رییس سازمان تامین اجتماعی پس از ورودش و بویژه در شرایط دشوار کنونی انجام داده است، شرایط رو به بهبود پیش رود.

رییس انجمن داروسازان درباره وضعیت توزیع دارو در داروخانه‌های کشور نیز گفت: کمبودهای دارویی همواره و در تمام دنیا وجود دارد، ولی این کمبودها با شدت و ضعف‌هایی همراه است. طی چند ماه اخیر به دنبال اعمال تحریم‌ها، کمبود‌های دارویی شدت یافته بود که اکنون با اقدامات انجام شده توسط دولت جدید، کمبودها کاهش یافته است.

وی افزود: در این میان داروخانه‌داران نیز نهایت همکاری را داشتند و اقتصاد مقاومتی را که همان صرفه‌جویی و توزیع عادلانه است، در خصوص دارو درک و پیاده کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha