بررسی ها نشان می دهد گرم نگاه داشتن پاها در فصل سرما بر قدرت دفاعی بدن می افزاید و احتمال ابتلای فرد به بیماریهایی نظیر سرماخوردگی را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از بی.بی.سی محققان بر روی تعدادی از داوطلبان بررسی کرده و پاهای گروهی را با استفاده از آب، سرد کرده اند و گروهی دیگر را گرم نگاه داشته اند.

نتایج این بررسی نشان داد، گروهی که پاهایشان گرم نگاه داشته شده بود بر خلاف گروه دیگر دچار کاهش گلبولهای سفید که وظیفه دفاع از بدن را دارند ، نشدند.

بنابر همین گزارش سرد شدن پاها موجب کاهش جریان خون در بینی و تعداد گلبول های سفید می شود. در نتیجه قدرت  دفاعی بدن در برابر میکروب ها و عوامل خارجی کاهش  می یابد.

بنابر این تصور قدیمی که سرد شدن پاها موجب ضعیف شدن بدن و ابتلای بیشتر به سرماخوردگی می شود دلیل و مبنای علمی دارد.

البته لازم به ذکر است ، سرماخوردگی به دلایل گوناگونی از جمله ابتلا به ویروسها و یا تماس با شخص بیمار سرایت می کند اما چنانچه فرد با گرم نگاه داشتن پاها قدرت ایمنی خود را افزایش دهد بدن وی در این موارد مقاومت بهتری خواهد داشت.

این موضوع به ویژه در مورد اطفال در فصول سرد سال اهمیت بیشتری پیدا می کند . زیرا در این گروه سنی عموما" یک بار سرماخوردگی موجب تضعیف بدن و احتمال بیشتر برای موارد بعدی می باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha