یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 84962
سلامت نیوز : با داغ شدن بحث آلودگی هوا، زمزمه‌های انتقال سه بیمارستان تخصصی ساسان، بقیه الله و خاتم‌الانبیا به خارج از شهر نیز به گوش رسید. این سه بیمارستان که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز درمانی جانبازان شیمیایی هستند در آلوده‌ترین مناطق پایتخت قرار گرفته و مشکلات زیادی را برای جامعه هدف خود ایجاد کرده‌اند. معاون بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران معتقد است به جای انتقال بیمارستان‌ها باید سایر مراکز درمانی را مجهز کرده و در اختیار جانبازان قرار دهیم.پ

«علیرضا عباسپور» در این باره به «حمایت» گفت: با توجه به عقد قرارداد بیمه تکمیلی و گستردگی بیمارستان‌های طرف قرارداد، امکان درمان برای جانبازان شیمیایی در سایر مراکز درمانی که خارج از محدوده آلوده شهر تهران هستند نیز وجود دارد. اکنون همه جانبازان تحت درمان دارویی هستند و در مواردی که دچار حملات شدید بیماری می‌شوند در دوره کوتاه مدت بستری نیازمند می‌شوند و می‌توانند برای پیگیری بیماری خود به سایر مراکز مجهز درمانی مراجعه کنند.

به گفته وی با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، درصد هزینه‌های درمانی جانبازان به‌عهده بنیاد و سازمان‌های دولتی محل اشتغال این بیماران گذاشته شده است.

عباسپور خبر خوشی هم برای جانبازان داشت و اظهار کرد: مشکل هزینه تهیه دارو برای جانبازان حل شده است البته با کمی تأخیر دارو وارد کشور می‌شود که قرار است وزارت بهداشت این مشکل را نیز حل کند.

البته این گفته‌ها در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود زیرا به گفته یکی از جانبازان 70 درصد شیمیایی نه تنها مشکلات دارویی برطرف نشده است.

«حاج شفیق ضرغام» با بیان این مطلب به «حمایت» افزود: بهتر است به جای اینکه جانبازان را به بیمارستان مختلف بسپارند بلکه بیمارستانی تخصصی و متناسب با نیاز جانبازان بسازند. وی ادامه داد: البته بنیاد شهید اقدام‌های خوبی در زمینه درمان جانبازان صعب‌العلاج انجام داده است اما یکی از مشکلات کنونی ما کمبود دارو است که امیدواریم در آینده مرتفع شود؛ البته مشکل بیمه‌ای هم داریم زیرا تعرفه‌های بیمه‌ای ما هنوز مشخص نیست و به‌همین علت گاهی هزینه‌های درمان با موجودی صندوق جانبازان مطابقت پیدا نمی‌کند.به گفته ضرغام، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به مسایل دیگر جانبازان که مکمل درمانی آنان است نیز رسیدگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha