یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 84974

سلامت نیوز : "جشن امید" با هدف جمع آوری کمکهای مردمی برای درمان کودکان بیمار موسسه خیریه زنجیره امید برگزار می‌شود.

مریم مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید در گفت‌وگو با ایسنا هدف از برگزاری این جشن را جمع آوری کمکهای مردمی برای درمان کودکان بیمار عنوان کرد و افزود: این جشن در روزهای اول تا سوم آبان ماه در محل باشگاه انقلاب تهران و با حضور خیرین، چهره های سرشناس هنری و کودکان عضو زنجیره امید که اکنون سلامت خود را باز یافته‌اند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موسسه خیریه زنجیره امید که در سال 1386 تاسیس شده پس از 6 سال فعالیت به تجربه و دانش خوبی در زمینه درمان برخی بیماری‌های شناخته شده کودکان و نوجوانان دست یافته است. هم اکنون مراکز بهزیستی، افراد خیر و شخصیتهای حقیقی و حقوقی در سراسر ایران، هر کجا کودکی بیمار را در خانواده‌های بی بضاعت شناسائی کنند که به بیماریهای قلبی، ارتوپدی و ناهنجاریهای ترمیم پذیر مبتلا باشد او را به زنجیره امید معرفی می کنند تا تحت درمان قرار گیرد.

مرعشی یکی از ویژگی های خیریه زنجیره امید را رایگان بودن پروسه درمان برای بیماران در عین حفظ بالاترین استانداردهای درمان و پزشکی دانست و ادامه داد: خیرینی که به موسسه ما کمک می کنند تنها هزینه وسایل و تجهیزات موردنیاز جراحی ها و درمان دارویی را می پردازند.

وی افزود: پزشکان هموطن و بیمارستانهایی که بیماران را می پذیرند نیز هزینه اندکی دریافت می کنند و حتی شرکتهایی که تجهیزات پزشکی موردنیاز خیریه را تامین می کنند نیز تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای قائل می شوند چرا که می خواهند به نوعی در این اقدام انسانی و خداپرستانه سهم داشته باشند.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید در ادامه عنوان کرد: این موسسه از محل کمک های خیرین و با بهره گرفتن از خدمات پزشکی تیم‌های مجرب طی شش سال گذشته به لطف خدا حدود چهار هزار کودک بیمار در خانواده‌های بی بضاعت کشور را تحت درمان و جراحی های پیچیده قرار داده است. حتی سایر خیریه‌ها نیز هر کودکی را که در زمینه های مرتبط نیاز به درمان دارد به خیریه زنجیره امید معرفی می کنند.

مرعشی ادامه داد: بیش از هزار نفر از بیماران درمان شده دچار انحرافات شدید در ناحیه ستون فقرات بودند. بیماری که نام علمی آن اسکولیوز و یا کیفیوز است که به کج شدن بیمار و دردهای شدید منجر می شود و درصورت عدم جراحی در مدت کوتاهی به مرگ بیمار خواهد انجامید.

وی در ادامه تشریح کرد: دسته دوم کودکان بیمار تحت حمایت زنجیره امید به ضایعات و نارسائی‌های قلبی مادرزادی مبتلا هستند که این کودکان نیز نیازمند درمان‌های فوری هستند در غیر این صورت عمر چندانی نخواهند داشت.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید ادامه داد: دسته آخر نیز بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند کودکانی هستند که بر اثر برخی حوادث چون آتش سوزی، سوانح و یا بیماری‌های مادرزادی دچار ناهنجاری‌های غیرقابل تحمل در صورت، دست و پا و یا نقص‌های مادرزادی در اندام خود هستند به طور مثال شش انگشت و یا چهارانگشت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha