سلامت نیوز : رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از بستری بودن 60 زائر ایرانی در بیمارستان مکه خبر داد.

دکتر سید علی ریاض در گفت‌وگو با (ایسنا)، در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی پزشکان مستقر در بیمارستان‌های مکه و مدینه، گفت: از هجدهم شهریورماه امسال پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به منظور پاسخگویی هر چه بهتر و سریع‌تر به زائران حج تمتع 92 در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر شدند.

وی با اشاره به حساسیت‌های حج تمتع 92، گفت: کاهش زائران حج، اجرایی‌شدن طرح پزشک مجموعه، ساخت و سازهای اطراف مسجدالحرام و شیوع گرمازدگی از جمله دغدغه‌های پزشکان در حج تمتع 92 بود که فعالیت‌های عملیاتی پزشکی متناسب با این وضعیت تدوین شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکانش در مکه، گفت: تا روزگذشته 3650 ویزیت توسط پزشکان انجام شده که از این میان 175 زائر در بخش‌های داخلی بستری و 280 زائر نیز در بخش اورژانس بستری شده‌اند.

ریاض با اشاره به بستری‌شدن 112 زائر در بخش سی سی یو، گفت: تا روز گذشته 910 مورد مراجعه زائران به بخش رادیولوژی و 220 زائر نیز برای سونوگرافی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه 6000 مورد پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌ای ثبت شده است، گفت: تا عصر روزگذشته 800 مورد مراجعه به بیمارستان‌های سعودی ثبت شده است.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، تاکنون یک زائر ایرانی به دلیل تشدید بیماری سرطانش به ایران بازگردانده شد.

ریاض با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط این مرکز تاکنون از 350 هتل بازدید کرده‌اند، گفت: در حال حاضر 60 زائر ایرانی به دلیل مشکلاتی همچون بیماری‌های قلبی، ریوی و آسیب‌های جسمانی همچون شکستگی در بیمارستان‌های این مرکز در مکه بستری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند، گفت: یکی از ابتکارات جالب در حج تمتع امسال آن بود که زائران بستری در بیمارستان‌های مکه در قالب کاروان وقوف اضطراری نسبت به انجام اعمالشان اقدام کردند؛ به گونه‌ای که با هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 پزشک در معیت روحانی کاروان به سمت عرفات و منا هدایت شده و پس از انجام اعمالشان، مجددا به بیمارستان مکه منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha