فرمانده نیروی انتظامی گفت: منع استفاده قلیان در اماکن عمومی به معنای عدم استفاده شخصی مردم از قلیان نیست.

به گزارش سلامت ینوز به نقل ازحیات، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم صبحگانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: برخورد با مظاهر بد پوششی یکی از موضوعات طرح امنیت اجتماعی بوده و این طرح در زمستان نیز ادامه دارد که با رعایت مصادیق از سوی مردم هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم.
وی ادامه داد: در صورتی هم که کسی مصادیق را رعایت نکند از سوی مسوولان مورد برخورد قرار می گیرد.
احمدی مقدم استفاده از قلیان را به طور کلی ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: با تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات توسط مجلس و انجام هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت، اطلاعیه ای در این زمینه به تمام صنوف ارسال شده و پس از آن هیچ واحدی حق عرضه قلیان را نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: از این پس قلیان در هیچ مکان رفاهی، تفریحی و پذیرایی عرضه نمی شود و اگر واحدی از این قانون تخلف کند مورد برخورد قرار می گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای این قانون به معنای عدم استفاده شخصی افراد از قلیان نیست بلکه تنها اجازه استفاده آن در اماکن عمومی داده نمی شود.

افزایش 33 درصدی ورودی ها به مرکز درمانی
وی افزود: اجرای طرح برخورد با خورده فروشان مواد مخدر موجب شد تا 33 درصد ورودی های معتادان به مراکز درمانی افزایش یابد.
احمدی مقدم خاطرنشان کرد: توانستیم در 8 ماهه سال جاری به طور مجموع 14 تن مواد مخدر را در کشور کشف و ضبط کنیم.
وی در ادامه با اشاره به آمار معتادان ولگرد در کشور گفت: قبل از شروع طرح جمع آوری معتادان ولگرد و رها تصور می کردیم که آمار این افراد بین 50 تا 70  هزار نفر باشد ولی اجرای این طرح ثابت کرد که تنها 22 هزار معتاد ولگرد و رها در کشور وجود دارد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه زلزله گفت: مسوولیت این ستاد با وزارت کشور است و از آنجایی که در صورت بروز این بحران با ابعاد پیچیده ای مواجه می شویم بر همین اساس به شبه سازی زلزله در تهران پرداخته تا مراکز آسیب پذیر را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی کنیم .
وی افزود: نیروی انتظامی هم به عنوان نهادی که مسوولیت جلوگیری از وقوع بی نظمی در بحران ها را برعهده دارد در این ستاد عضو شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha