سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای افزایش مرخصی زایمان گفت: مجلس دلیل اجرایی نشدن مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه را پیگیری می کند.

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه اظهار داشت: برای اجرایی شدن این قانون می بایست اعتبارات آن را در دستگاه های اجرایی تامین کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مرخصی زایمان برای دولت بار مالی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: طرح افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه در دولت گذشته و در راستای سیاست های کلان نظام به تصویب رسید که با گذشت 6 ماه از تصویب آن، هنوز به اجرا نرسیده است.
وی با تأکید بر اینکه برای اجرای این مصوبه باید دولت منابع مالی آن را تامین کند، افزود:  البته تنها به خاطر محدودیت منابع مالی نمی توان مصوبه ای را اجرا نکرد بلکه باید اجرایی نشدن این مصوبه توسط دستگاه ها مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.
عزیزی با بیان اینکه اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان لازم الاجرا است، یادآور شد: مجلس دلیل اجرایی نشدن این مصوبه را پیگیری می کند.
همچنین شهیندخت مولاوردی رئیس مرکز زنان ریاست جمهوری در دولت یازدهم گفته است که هنوز لایحه افزایش مرخصی زایمان مادران در دوره جدید کارشناسی نشده است و اگر در نتیجه کارشناسی مشخص شود که در دراز مدت اجرای افزایش مرخصی زایمان مادران به ضرر زنان شاغل است به فکر افزایش تسهیلات اجتماعی برای زنان شاغل خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha