سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص زمزمه های ایجاد رشته تخصصی پزشک خانواده گفت: ایجاد رشته ای تخصصی تحت این عنوان در دستور کار نیست و اگر هم باشد طرح موفقی نمی شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به مطرح شدن برخی گفته ها مبنی بر ایجاد رشته تخصصی پزشک خانواده اظهار داشت: ایجاد رشته ای تخصصی تحت این عنوان در دستور کار نیست و اگر هم باشد طرح موفقی نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد رشته پزشک خانواده نمی تواند در پیشبرد اهداف برنامه پزشک خانواده موثر باشد، تصریح کرد: البته به پزشکان عمومی می توان یکسری آموزش های کوتاه‌ مدت برای اجرای طرح پزشک خانواده ارائه کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشکان عمومی می توانند حافظ سلامت مردم باشند، خاطرنشان کرد: در این راستا چگونگی آموزش هایی که به این دسته از پزشکان ارائه می شود، بسیار اثربخش خواهد بود چرا که ما اعتقاد داریم که پزشکان عمومی در ابتدای امر حافظ سلامت مردم هستند و در خط مقدم خدمت رسانی به بیماران قرار دارند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه پزشکان عمومی در کشور می توانند مجری برنامه پزشک خانواده باشند، اظهار داشت: البته برای اجرای این برنامه می توان دوره های کوتاهی را ارائه کرد اما اینکه برای اجرای برنامه پزشک خانواده بخواهیم رشته ای تخصصی تحت عنوان پزشک خانواده مطرح کنیم، نمی تواند موفق باشد.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده نیازمند کار کارشناسی مجدد است، گفت: نباید با اجرای غلط این برنامه تجربه ای تلخ در عرصه پزشکی فراهم کنیم. البته این برنامه هم اکنون متوقف شده و تنها در دو شهر مازندران و فارس اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha