سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی، بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه از دستگاه هایی هستند که می توانند به حمایت کودک کارها کمک نمایند.

عباس صلاحی در گفت و گو با پانا درباره "کودک کارها" که یکی از معضلات اجتماعی است، گفت: برای کودک کارها که به سن کار نرسیده و از تحصیل محروم هستند، اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: این کودکان از آنجا که از بی سرپرست هستند باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند. لایحه حمایت از این کودکان بی سرپرست چندین بار در مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما هنوز طرحی به تصویب نرسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان دستگاه های کمک کننده به حمایت این کودکان، تصریح کرد: تامین اجتماعی، بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه از دستگاه هایی هستند که می توانند به حمایت کودک کارها کمک نمایند.

صلاحی ادامه داد: این حمایت باید بیشتر از سوی دولت صورت گیرد و نظارت شود اما تاکنون لایحه مختص به این کودکان به تصویب مجلس  نرسیده و قانونی به طور کامل اجرا نشده است. بنابراین هدف نداشته و اعتباری برای آن مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند مکانی برای نگه داشتن و جمع آوری این کودکان بی سرپرست مشخص کند تا از نظر مسکن و امکانات تحت پوشش قرار بگیرند.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha