سلامت نیوز :  وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی از تعمیم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی به منظور کاهش هزینه‌های دندانپزشکی بیمه شدگان خبر داد و گفت: در این جلسه ارتقای سلامت دهان و دندان مدنظر قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سیدحسن قاضی زاده در حاشیه چهل و نهمین جلسه شورای عالی بیمه که با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی، مدیران بیمه‌های سلامت، نیروهای مسلح، کمیته امداد، سازمان نظام پزشکی،‌ نمایندگان مجلس و معاونت برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تجمیع سازمان‌های بیمه گر را جزو تکالیف برنامه پنجم توسعه دانست و اظهار کرد: این اتفاق کاری بسیار سخت است.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی ادغام بیمه‌ها به وقوع می‌پیوندد، افزود: برای یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه گر ابتدا باید بیمه پایه ارزشمند شود و یک بار برای همیشه کل، نظام اعتبارات بالایی را به نظام سلامت اختصاص دهد تا اعتبار نظام سلامت از مجموعه اعتبارات کلان کشور افزایش یابد چرا که هم اکنون اعتبارات اختصاص یافته بسیار کم است.

وی بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها نباید به طور عام به جامعه اختصاص یابد و باید تنها برای اقشار آسیب‌پذیر لحاظ شود تا از محل هدفمندی، نظام سلامت و سازمانهای بیمه گر سهم خود را دریافت کنند.

وزیر بهداشت همچنین از تعمیم پوشش بیمه پایه به خدمات تعویض مفاصل از آستوآرتریت ثانویه به آستوآرتریت اولیه و ثانویه خبر داد و اظهار کرد: پیش از این تنها استوآرتریت ثانویه تحت پوشش بود که از این پس آستوآرتریت اولیه نیز به منظور التهاب اولیه مفاصل زانو تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی در مورد چهل و نهمین جلسه شورای عالی بیمه خاطر نشان کرد: این نخستین جلسه شورای عالی بیمه در دولت یازدهم است و عمده مباحث در جهت همکاری و هماهنگی بیشتر سازمان‌های بیمه گر در وزارت بهداشت مدنظر قرار گرفت.

وزیر بهداشت افزود: قطعا شورای عالی بیمه در دوره جدید مباحثی متفاوت را نسبت به قبل در دستور کار قرار می‌دهد و عمده مباحث آن موضوع سلامت است که محل اصلی آن هم شورای عالی بیمه و سازمان‌های بیمه گر هستند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم بیمه‌ای داشته باشیم که تامین کننده بخش عمده سلامت مردم باشد و بیمه‌های مکمل را مدنظر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha