وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به برنامه چهارم توسعه و هزینه های بالای درمان، منتظر اعلام نتیجه از سوی شورای عالی بیمه هستیم تا بیمه سلامت محور با سناریوی جدیدی که هزینه ها در آن منطقی تر بوده و به بودجه 87 فشار وارد نسازد اعلام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکا نیوز، کامران باقری لنکرانی عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتی خبرنگاران و در دیدار با رییس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ، افزود: در بحث سرانه درمان اگر همین سیستم فعلی خدمات را داشته باشیم یعنی هم در نحوه خدمات و هم در پوشش آن باید هزینه ای را تحمیل کرد و هم سرانه های مختلفی را پیش بینی کرد که اگر سطح بیمه را بخواهیم افزایش دهیم به درستی امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد: در پنج سال اخیر 600 نوع دارو به مجموع داروهای موجود افزوده شده است در حالی که فقط 60 نوع از آن تحت حمایت بیمه قرار گرفته است و از طرفی نظام ارایه خدمات را اگر بخواهیم به درستی ارایه دهیم با تجربه در مورد بیمه روستایی و حضور پزشکان خانواده در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.
باقری لنکرانی گفت: با حضور 23 میلیون نفر پزشک خانواده شاهد کاهش تعداد مراجعات آزمایشگاه، رادیولوژی بوده ایم و این امر جلوی هزینه های زاید را گرفته و نقش جدیدتری را شاهد بوده ایم.

* داروی درمان پای دیابتی به بازار عرضه می شود
وزیر بهداشت و درمان درخصوص داروی جدید درمان پای دیابتی گفت: این دارو که فاز یک و دو خود را با موفقیت گذرانده و در مراحل پایانی فاز سه عملیاتی به سر می برد با بهتر کردن عمل خون رسانی به اندام پای افراد دیابتی را که بر اثر این بیماری دچار اختلال می کند درمان کرده و با قطعی شدن نتایج فاز سه، به بازار عرضه می شود.
وی تصریح کرد: در وزارت بهداشت و درمان در نظر داریم تا بیمه پایه که شامل خدمات حفظ کننده جان انسان ها است را با همه هزینه ها و گران قیمت بودن ارایه دهیم.
باقری لنکرانی ابراز داشت: امیدواریم با ساز و کار جدید دولت برای مطالب سلامت از طریق گروه نمایندگان رییس جمهور که به عنوان کار گروه ویژه معرفی شده اند تصویب آیین نامه ها را سرعت بخشیده و اختلاف نظرهای موجود میان بیمه تجاری، مکمل و خدمات تحت پوشش برطرف شود.

* 15 مرکز تخصصی برای ارایه خدمات رایگان به بیماران سرطانی ایجاد می شود.
وزیر بهداشت و درمان گفت: با تعیین بودجه، 15 مرکز تخصصی در سطح کشور با ارایه خدمات و ارتقای آن و همچنین استفاده از داروهای جدید، هزینه بیماران سرطانی را به حداقل رسانده و ظرف دو ماه آینده با توجه به بند ب تبصره 15 فعالیتش را آغاز می کند.
لنکرانی درخصوص زباله های بیمارستانی اظهار داشت: قانون پیش بینی کرده است که بی خطر سازی زباله های خطر ساز توسط سازمان مربوط وقتی بی خطر شد باید مدیریت شود ودر نتیجه برای تحقق این امر نیاز به آیین نامه هایی بود که سازمان حفاظت از محیط زیست و از جمله وزارت بهداشت تهیه کند که در این خصوص چارچوب اقدامات مشخص است و اختلاف نظری در این زمینه وجود ندارد.

* کاهش 5/13 درصدی قربانیان حوادث ترافیکی در سال 86
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به رشد دو رقمی قربانیان حوادث ترافیکی در سال 84 گفت: برای اولین بار در سال 85 رشد یک درصدی در این زمینه و در سال 86 با کاهش 5/13 درصدی قربانیان و مجرمین حوادث ترافیکی مواجه بوده ایم.
وی با اشاره به درمان رایگان قربانیان حوادث ترافیکی افزود: در ماده 85 قانون توسعه پیش بینی شده است تا لایحه مخاطرات سلامت نیز ارایه شده که هم اکنون متن نهایی شده آن در کمیسیون دولت در حال پیگیری است.
باقری لنکرانی همچنین از کاهش 22 درصدی مصرف روغن نباتی جامد در کشور خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha