شب گذشته 13 آذر ماه، نخستین عمل شبکه چشم بدون احتیاج به بخیه در کشور توسط فوق تخصص شبکیه، دکتر مسیح هاشمی با موفقیت انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، این عمل در حالی شب گذشته در کلینیک مرکزی شهر توسط دکتر مسیح هاشمی با حداقل رساندن عوارض بعد از عمل های چشم انجام شد که اعمال جراحی در گذشته را منسوخ ساخته و برای افراد دیابتی کاربرد دارد.
عمل جراحی شبکیه برای افرادی که شبکیه چشم آن ها دچار تروما، آسیب شریان مرکزی یا خونریزی مرکزی و شبکه چشم جدا شده است، مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در این عمل که به وسیله ابزاری جدید، نور را وارد چشم کرده و سپس آن را با هوا پر می کنند، در نیتجه نیازی به بخیه کردن قسمت های آسیب دیده وجود ندارد.
دکتر هاشمی در این خصوص گفت: موفقیت پس از عمل و امکان دید برای بیمار بستگی زیادی به وضعیت شبکیه دارد به دلیل اینکه افراد مبتلا به دیابت بسیار در معرض آسیب دیدگی شبکیه قرار دارند می توانند با این عمل درصد بالایی از دید از دست رفته خود را بازیابند.
این فوق تخصص شبکیه به خبرنگار ایسکانیوز در حین عمل جراحی بر روی فرد مبتلا به دیابت که به شدت شبکیه چشمش آسیب دیده بود، گفت: ابزار جدید در چشم پزشکی امروز این امکان را می دهد که بیماران حداقل زمان را در بیمارستان ها بستری شوند.
دکتر هاشمی همچنین از بیمه بودن این عمل برای بیماران خبر داد.
بنا به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نخستین عمل جراحی شبکه چشم بدون نیاز به بخیه در آغاز عمل با وارد کردن ماده بیهوشی، با وارد کردن تروکال به عرض کمتر از یک میلی متر به داخل چشم شکاف را ایجاد کرده و سپس به وسیله یک تیغه بین المللی دلیل مشاهده نشدن شبکیه، خون های اطراف آن برداشته می شود.
در این مرحله پس از مشاهده شدن عروق شبکیه و دادن نور مناسب به چشم، شبکیه ترمیم شده و لنز آرتی فیلیکس که جنس نرم داشته و قابلیت وارد کردن اکسیژن از روزنه 2/3 میلی متر را دارد، کار گذاشته می شود.
دکتر مسیح هاشمی درخصوص وضعیت این بیمار همچنین افزود: خوشبختانه ضایعات زیادی در شبکیه چشم وجود ندارد و انتظار دید بهتری برای او می رود. این مرد که دارای بیماری دیابت نیز است به دلیل موفقیت آمیز بودن این عمل هیچگونه خونریزی در چشم وی اتفاق نخواهد افتاد و همانند بیماران دیگر نیازی به شکم خوابیدن جهت اطمینان از وضعیت چشم نداشته و بعد از حدود دو الی سه روز دید خود را باز خواهد یافت.
به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، هیات سازندگان هلندی لنز آرتی فیلیکس و آرتی زان نیز در این عمل حضور داشته تا نتایج استفاده از لنز ساخته خود را مشاهده کنند.
این لنز به مدت چهار سال است که در ایران و در عمل های جراحی نزدیک و دور بینی چشم استفاده می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    2 2
    با سلام خواهشمندم تلفن و یا آدرس مطب دکتر مسیح هاشمی را به آدرس ایمیل اینجانب ارسال نمایید با تشکر از شما .
  • زاهره ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    7 1
    باسلام لطفا ادرس و تلفن مطب رو برام ایمیل کنید وقتی سرچ میکنم چند تا اسم دکتر هاشمی با ادرس های متفاوت میاد، فوریه ممنون