سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون ایران به چرایی حذف تست‌های هموگلوبین و سنجش کم‌خونی در برخی پایگاه‌ها و عدم ارائه خدمات مناسب به اهداکنندگان در ماه‌های اخیر پاسخ داد.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه متاسفانه در جریان بازدیدهایم از پایگاه‌های انتقال خون متوجه وجود مشکلاتی چون عدم ارائه خدمات مناسب به اهداکنندگان و کمبود امکانات پذیرایی شده‌ام، اظهار کرد:‌ با این حال قطعا اهداکنندگان ما وضعیت فعلی انتقال خون را درک می‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیتی که حالا دیگر اهداکننده مستمر ما شده‌اند، علی‌رغم تمام مشکلات ارتباط خود را با انتقال خون قطع نمی‌کنند.

رییس سازمان انتقال خون ایران بر ضرورت مرتفع شدن مشکلات مالی این سازمان تاکید کرد و گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و بزودی برای حل مشکلات یاد شده اقدام می‌کنیم.

پورفتح‌الله افزود: رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت برای تامین اعتبارات مورد نیاز سازمان انتقال خون انجام شده است و دکتر هاشمی، وزیر بهداشت در آخرین جلسه شورای عالی انتقال خون بر دو موضوع حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز و همچنین بهبود حقوق پرسنلی سازمان تاکید ویژه کرده است.

‌وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت استحصال پلاسما از خون‌های اهدایی به منظور تولید داروهای گران قیمت بیماران هموفیلی و ... اشاره و ابراز امیدواری کرد همان‌گونه که اهدای خون در کشور داریم، اهدای پلاسما هم گسترش یابد تا بتوان امر تهیه داروهای مشتق از پلاسما را با سهولت و سرعت بیشتری پیش برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha