محققان با بررسی دوقلوهای سوئدی، هورمون‌های رحمی مادران را در ابتلای فرزندانشان به آنوركسی (بی اشتهایی مزمن) مهم می‌دانند.

به گزارش  سلامت ینوز به نقل از شبكه خبری بی.بی.سی روز چهارشنبه اعلام كرد: محققان انگلیسی و كانادایی معتقدند هورمون‌های رحمی دوران بارداری كه برای كمك به تكامل جنین‌های مونث ترشح می‌شود، در بروز بیماری بی‌اشتهایی یا آنوركسی، نقش مهمی دارند.

آنوركسی بیشتر در زنان دیده می‌شود ولی براساس نتیجه تحقیقات، مردانی كه دوقلوی خواهر دارند بیشتر از سایر مردان درمعرض این بیماری هستند.

محققان می‌گویندافزایش احتمال ابتلای این مردان به بی‌اشتهایی مزمن بیانگر نقش هورمون‌های رحمی در ابتلای آنان به این بیماری است اما به گفته این پژوهشگران، عوامل دیگری نیز در بروز آنوركسی موثر است.

نتیجه تحقیقات این محققان در مجله آرشیوهای روانپزشكی عمومی در آمریكا به چاپ رسیده است.

براساس این گزارش در سال‌های اخیر میزان ابتلا به آنوركسی در كشورهای صنعتی افزایش یافته است و برآورد می‌شود حداقل ‪ ۹۰‬هزار نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا هستند.

تاكنون هیچ دلیل مشخصی برای احتمال ابتلای بیشتر زنان به آنوركسی ارائه نشده است ولی به گفته بعضی كارشناسان فشار بالای جوامع مدرن بر زنان برای جلوگیری از افزایش وزن می‌تواند در بروز بی‌اشتهایی نقش موثری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha