سلامت نیوز : یک متخصص اطفال، خاطرنشان کرد: افراد با سیستم ایمنی ضعیف و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت مواجه با بیماری آنفلوانزا، بیماری آنان تشدید می‌شود و احتمال مرگ در برخی از بیماری‌ها همراه با آنفلوانزا همچون بیماری‌های ریوی بیشتر خواهد شد، بنابراین این دسته از افراد باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

دکتر سعیده فراتی در گفت وگو با ایسنا -، با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا چندین سال است که در کشور معمول شده، اظهار داشت: آنفلوانزا ویروسی است که هرسال تغییر ماهیت می دهد، در یک سری از افراد باید هرساله این واکسن تزریق شود تا مانع ورود ویروس‌های جدید به بدن شوند.

این متخصص اطفال با بیان اینکه همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند، افزود: افراد با سیستم ایمنی نرمال نیازی به زدن هرساله این واکسن ندارند، زیرا در صورت مبتلا شدن به آنفلوانزا، سیستم آنان قدرت جنگیدن با ویروس را دارند، بنابراین نیاز به تزریق این واکسن را ندارند.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: افراد با سیستم ایمنی ضعیف و مبتلا به بیماری های زمینه ای در صورت مواجه با بیماری آنفلوانزا بیماری آنان تشدید می‌شود و احتمال مرگ در برخی از بیماری‌ها همراه با آنفلوانزا همچون بیماری‌های ریوی بیشتر خواهد شد، بنابراین این دسته از افراد باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

دکتر فراتی زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را دو هفته قبل از آغاز پاییز عنوان کرد و گفت: معمولا کودکان زیر 5 سال و همچنین مبتلا به بیماری‌های قلبی، آسم و ریه باید دو هفته قبل از شروع پاییز این واکسن را تزریق کنند اما به همه کودکان توصیه نمی‌شود. همچنین افراد بزرگسال مبتلا به بیماری های خاص نیز باید واکسن آنفلوانزا تزریق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha