در مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، مشخص شد که نیمی از کودکانی که به بیمارستان‌های سوانح سوختگی مراجعه می‌کنند؛ 2 ساله و یا کوچکتر هستند و علت بیشتر این سوختگی‌ها تماس با آب جوش و یا سایر مایعات گرم و تماس با اجسام داغ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نتایج این مطالعات بر این موضوع تاکید دارد که خانواده‌ها باید کودکان خود را از عوامل سوختگی موجود در خانه‌ها حفاظت کنند. مثلا موانعی جهت جلوگیری از ورود کودکان به آشپزخانه بسازند.

دکتر«اسمیت» مدیر این گروه تحقیقاتی از اهیو افزود: کودکان به کشف محیط پیرامون خود می‌پردازند و برای این کار آنها خودشان را به وسایل مختلف محیطی می‌رسانند، آنها را لمس می‌کنند كه این مساله موجب جراحات و آسیب کودکان می‌شود.


این مطالعه بر روی 10 هزار مصدوم زیر 18 سال که به بیمارستان سوانح و جراحات مراجعه کرده و در آنجا بستری شده بودند، انجام شد.

نیمی از این افراد كه زیر 2 سال بودند، بیشتر از دیگران در معرض سوختگی در نواحی دست و کمر قرار داشتند و علت سوختگی آنها نیز تماس با آب جوش یا بخار داغ و یا تماس با اجسام داغ بوده است.


علت سوختگی در افراد بزرگتر بیشتر مربوط به تماس با آتش و وسایل آتش افروز بوده است. آنها بیشتر در ناحیه پا دچار سوختگی شده بودند. همچنین 4/91 درصد سوختگی‌های کودکان در خانه اتفاق افتاده است.

دکتر اسمیت افزود: در این خصوص اقدامات موثری باید صورت گیرد. مثلا استفاده کودکان از لباس‌های ضد آتش و سوختگی و یا استفاده از علائم هشداری مختلف که بر روی وسایل نصب شده و با تماس کودکان با آنها فعال می‌شوند، مفید به نظر می‌رسد. اطلاع رسانی کامل این موضوع به خانواده‌های با کودکان کوچکتر نیز ضروری است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha