سلامت نیوز : مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: در عید سعید غدیرخم دو پایگاه اهدا خون در اطراف حرم مستقر هستند.

«محمداسماعیل خیامی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، تصریح کرد: در عید سعید غدیرخم پایگاه‌ اهدای خون امید واقع در خیابان شیرازی و پایگاه‌ اهدای خون رضوی واقع در باب الرضا از ساعت 8 صبح تا 13 بعدازظهر پذیرای داوطلبان اهدا خون هستند.

وی با اشاره به این‌که در ایام تعطیل میزان مشارکت افراد در اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: از مردم دعوت می‌کنیم به‌خصوص با نزدیک شدن به فصل سرما اهدا خون را فراموش نکنند.

مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که زنان 50 درصد کل جمعیت کشور و استان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به این‌که این هفته به نام هفته ملی سلامت بانوان نامگذاری شده است از آنان می‌خواهیم تا با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نیازمندان به خون را فراموش نکنند هم‌اکنون میزان سهم مشارکت زنان در استان تنها 7 درصد است.

خیامی افزود: بانوان بدانند که اهدا خون علاوه بر تضمین سلامت جسمی، روحی و روانی یک امر نجات‌بخش است و زنان می‌توانند الگوی موثری برای تشویق دیگر اعضا خانواده به اهدا خون باشند.

ارسال پیامک به اهدا کنندگان به جای صدور کارت اهدا خون

وی گفت: پایگاه‌های انتقال خون خراسان‌رضوی برای تسهیل، تسریع و اطمینان از دریافت نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی خون‌های اهدایی هم‌چنین در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌ها و صرفه‌جویی در منابع موجود در نظر دارد از ابتدای آبان‌ماه نتایج را با ارسال پیامک اعلام کند.

مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان‌رضوی افزود: باتوجه به این‌که بیش از 95 درصد اهداکنندگان خون استان، شماره تلفن خود را در زمان پذیرش اعلام می‌کنند و نیز با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های نرم و سخت‌افزاری و مجوزهای موجود، موفقیت در اهدای خون فرد و نوبت بعدی وی برای اهدا خون به صورت پیامکی اعلام می‌شود.

خیامی ادامه داد: حداکثر زمان انتظار برای دریافت پیامک مورد نظر از آخرین نوبت اهدا خون، یک ماه اعلام شده است.

وی یادآور شد: اهداکنندگان خون برای پیگیری دریافت نتایج و در صورت لزوم دریافت نسخه‌ی چاپی کارت اهدا خون خود می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل به پایگاه انتقال خون امام رضا(ع) واقع در ابتدای خیابان دانشگاه، واحد صدور کارت از ساعت 8 صبح تا 12 بعدازظهر مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha