سلامت نیوز : مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت از برگزاری جلسه وزرای مسکن و بهداشت جهت رسیدگی به بیمارستان هریس آذربایجان شرقی خبر داد و گفت:پس از یکسال از زلزله هنوز ساکنان روستای اسکان موقت هستند که وزیر بهداشت این مشکل را در هئیت دولت مطرح می‌کند.

دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح بازدیدهای وزیر بهداشت از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: وزیر بهداشت از بیمارستان هریس، خانه‌های بهداشت روستایی و چند روستا بازدید به عمل آورد و خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در مناطق زلزله‌زده هریس به خصوص در حوزه سلامت رخ داده بود.

وی افزود: ولی بیمارستان هریس مشکلی دارد مبنی بر اینکه این بیمارستان 17 تا 18 سال قبل کلنگ ساخت آن توسط وزارت مسکن به زمین خورده بود و یک سال قبل از زلزله آذربایجان شرقی به وزارت بهداشت تحویل داده شد ولی در پی این زلزله آسیب‌های جدی به بیمارستان وارد شد و بر این اساس وزرای بهداشت و مسکن در روزهای آینده برای رسیدگی به سروسامان دادن این بیمارستان جلسه‌ای خواهند داشت.

زارع‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر با توجه به اینکه این بیمارستان کاربری ندارد مردم منطقه خدمات بهداشت و درمان را چگونه دریافت می‌کنند، عنوان کرد: بر این اساس یک بیمارستان صحرایی در این منطقه احداث شده است و تجهیزات این بیمارستان نیز در مدرسه‌ای به کار گرفته شده و به نوعی و تا حد قبول خدمات بهداشت و درمان به مردم ارائه می‌شود ولی باید به هر حال این بیمارستان سروسامان داده شود که بر این اساس آقای هاشمی با وزیر مسکن جلسه‌ای را درباره این بیمارستان خواهند داشت.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس شکایتی نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی از پیمانکار این بیمارستان صورت پذیرفته که روند رسیدگی به آن ادامه دارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه مناطق مسکونی ساخته شده بسیار بیشتر از مناطق تخریب شده بود و به نوعی مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیده آذربایجان شرقی سروسامان یافته است ولی به هر حال مشکلاتی در حوزه سلامت وجود دارد که باید رسیدگی شود. از جمله در یکی از روستاها مجموعه خیریه‌ای متعهد شده بود برای اسکان دائم این روستائیان اقدام کند ولی بعد از یک سال هنوز این روستائیان اسکان موقت دارند که بر این اساس وزیر بهداشت قصد دارد در این باره در هیئت دولت این مسئله را مطرح کند.

زارع‌نژاد به برخی از مشکلات دیگر مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این مشکلات را نیز دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی تعهد کرده است که به آنان رسیدگی کند ولی در مجموع از تلاش‌هایی که برای ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است باید تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: در بازدیدهای وزیر بهداشت از خانه‌های بهداشت روستایی خوشبختانه بهروزها فعالیت داشتند و خدمات واکسناسیون و مراقبت‌های بارداری ارائه می‌شد و در یکی از روستاها نیز خانه بهداشتی در حال ساخت بود.

زارع‌نژاد در توصیه‌ای به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: نیاز به برقراری آرامش در جامعه به خصوص در حوزه سلامت از ضروریت‌ها است و رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقاء این آرامش دارند. خوشبختانه روند مشکلات دارویی نیز در حال برطرف شدن است و یک آرامش نسبی را در بازار دارویی مشاهده می‌کنیم که باید این وضعیت بهتر نیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha