رییس سازمان نظام پرستاری با بیان این كه در حال حاضر در كشور به ازای هر تخت، 7/0 یا نیم نفر پرستار وجود دارد، گفت: در تلاشیم تا 8/1 نفر نیرو به ازای هر تخت بیمارستانی برای هر سه شیفت كاری پرستار داشته باشیم.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این كه پنجمین جلسه تعرفه گذاری خدمات پرستاری با وزارت بهداشت تشكیل شده است، افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم كه شرح وظایف جدید پرستاری با استانداردهای موجود ادغام شود تا تعرفه‌ها نوشته شود. همچنین در این رابطه یك گروه 16 نفره در نظر گرفته شده تا با ادغام این دو موضوع، زمینه نوشتن تعرفه‌ها فراهم شود.


وی، تاثیر تعیین سرانه بیمار را در تعرفه‌های خدمات پرستاری و بالعكس حائز اهمیت دانست و اظهار كرد: در گذشته سازمان مدیریت با هرگونه افزایش سرانه یا هزینه‌های بهداشت و درمان مخالف بود كه یكی از آنها افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری است اما نماینده این سازمان در طی این جلسات، پیشنهادات اجرایی خوبی داشته است.

میرزابیگی با بیان این كه سازمان مدیریت جزءنگر و سلامت‌نگر نبوده و همیشه به تمامی مسایل با دید كلی نگاه می‌كرده است، اظهار داشت:‌ به نظرمی‌رسد، باید تغییر نگرشی در این زمینه ایجاد شده و رویكرد آنها از بیمار محور به سمت سلامت محور تغییر پیدا كند. همچنین رویكردها به سمت تامین ارزش سرانه سلامت به طور یك سطح در سال برای كشور پیش رود.

وی با بیان این كه طرح طبقه‌بندی مشاغل پرستاران بخش خصوصی از سال 72 بازنگری نشده است، تصریح كرد: اعتقاد سازمان نظام پرستاری به این است كه این طرح باید بازنگری و اصلاح شود. همچنین پرستاران بخش خصوصی از مزایای مشاغل سخت و زیان آور در پرستاری به شكل مطلوب استفاده نمی‌كنند و این پرستاران از میزان كم كارانه دریافتی توسط پرستاران دولتی در مقایسه با سایر گروه‌ها نیز هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

وی افزود: علاوه بر آن، پرستاران بخش خصوصی امنیت شغلی پایینی دارند و در مقابل كوچك‌ترین اعتراض، امكان اخراج شدن آنها نیز وجود دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha