پژوهشگران آمریكایی اعلام كردند؛ در حالی كه ختنه كردن خطر ابتلا به ایدز را در مردان آفریقایی تا 60 درصد كاهش می‌دهد، اما ظاهرا روی مردان سیاه پوست آمریكایی و آمریكای لاتین تاثیری ندارد.

به گزارش سلامت ینوز به نقل از ایسنا، گریگ میلت، پژوهشگر مركز كنترل و پیشگیری امراض در آمریكا با بررسی نتایج مطالعات در این زمینه دریافته است كه مردان سیاه پوست در آمریكا و آمریكای لاتین ختنه شده یا ختنه نشده، به عفونت ایدز آلوده می‌شوند.

هم چنین ختنه كردن تاثیری در جلوگیری از انتقال عفونت ایدز در مردان هم جنس گرا ندارد. پزشكان معتقدند كه این جراحی به این دلیل از مردان محافظت می‌كند كه سلولهای خاصی در پوست خارجی آلت جنسی مردانه طی عمل برداشته می‌شوند. این قسمت از پوست پوشیده از سلولهای ایمنی موسوم به سلولهای لانگرهانس است كه درواقع تراول‌های دستگاه ایمنی بدن هستند و به آسانی به ویروسهایی مانند ویروس ایدز متصل می‌شوند.

به علاوه تماس جنسی می‌تواند باعث آسیب دیدگی‌های بسیار ظریف روی پوست آلت تناسلی شده و در نتیجه اجازه دهد كه ویروس وارد جریان خون شود.


این اطلاعات به قدری واضح و بدیهی بوده كه سازمان جهانی بهداشت روش ختنه كردن را به عنوان یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ایدز معرفی كرده است. اما در مورد مردان سیاه پوست در آمریكا و آمریكای لاتین این تاثیر مشاهده نشده است.

پژوهشگران تاكید كردند كه روش ختنه كردن در مورد زنان هیچ تاثیری نداشته و بلكه حتی خطرناك و غیر بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha