سلامت نیوز : پزشکان در یک آزمایش جدید دریافتند که مصرف قرص‌های ویتامین می‌تواند خطر مرگ ناشی از سرطان پستان را تا 30 درصد در زنان میانسال کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان معتقدند که با این یافته به موفقیت چشمگیری در زمینه مقابله با سرطان پستان که ماهانه جان 1000 زن را در انگلیس می‌گیرد، دست یافته‌اند.

«سیلویا واسرتیل – اسمولر»، محقق ارشد این مطالعه گفت: مصرف مولتی‌ویتامین‌ها می‌تواند نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان پستان را پس از یائسگی کاهش دهد و به زنان در این گروه سنی کمک می‌کند که شانس بیشتری برای مقابله با این بیماری داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: هرچند مشخص نیست چگونه این مولتی‌ویتامین‌ها و مواد معدنی در کاهش مرگ ناشی از سرطان پستان موثر است اما می‌تواند بر سلامت عمومی زنان اثر مثبت و مفید بگذارد و بدن را برای مقابله با سرطان آماده‌تر کند.

«واسرتیل – اسمولر» از متخصصان دانشکده پزشکی «آلبرت انیشتین» در نیویورک به همراه تعدادی از همکارانش به بررسی شانس ادامه حیات 8000 زن 50 تا 79 ساله که به سرطان سینه مبتلا بودند، پرداختند.

نتایج آزمایش‌ها تایید کرد گروهی از شرکت‌کنندگان که از قرص‌های مولتی‌ویتامین و مکمل‌های معدنی مصرف کرده بودند در طول دوره انجام این تحقیق نسبت به گروه کنترل حدود 30 درصد کمتر با خطر مرگ ناشی از سرطان پستان مواجه شدند.

واسرتیل – اسمولر همچنین تاکید کرد که مولتی‌ویتامین‌ها تاثیرات مثبتی برای بیماران جوان مبتلا به سرطان پستان ندارند.

وی همچنین یادآور شد: زنان باید پیش از اقدام به مصرف هر گونه مکمل با پزشک مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha