سلامت نیوز : روز گذشته آسمان غبار آلود تهران ریه‌های تهرانی‌ها را میهمان گرد و غباری کرد که ناگهانی بر آسمان شهر ظاهر شد و غافلگیری مسئولان اداره هواشناسی و مردم را به دنبال داشت. شرایط روز گذشته در تهران به گونه ای بود که مسئولان مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان تهران هوای تهران در اطلاعیه ای از بیماران قلبی، ریوی و افراد سالمند درخواست کردند تا برای حفظ سلامتی در فضاهای باز تردد کمتری داشته باشند و از تردد غیرضروری در معابر و انجام فعالیت‌های شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ اگر چه از ابتدای هفته جاری صحبت از سرد شدن هوای تهران می‌شد اما در هیچ کدام از خبرهای سازمان هواشناسی صحبتی از گرد و غبار تهران نشده بود. روز گذشته اما در حوالی ظهر گرد و غباری ناخوانده فضای شهر را در نوردید. گردو غباری که به گفته مسئولان وضعیت هوای پایتخت را در وضعیت ناسالم قرار داد.

محمد هادی حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به این نکته که در اواخر هفته نیز شاهد وارونگی هوا خواهیم بود از لغو زنگ وزش در مدارس خبر داده و می‌گوید:شرایطی که روز گذشته در تهران به وجود آمد به دلیل وزش باد و گرد و خاک محلی بود به همین دلیل تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گفته وی اگر چه وضعیت هوای تهران تا شرایط اضطرار فاصله دارد اما تمهیداتی اندیشیده شده تا مشکی بیشتر از این متوجه اهالی پایتخت نشود. تعطیلی کارخانه‌های آسفالت، معادن، سیمان و تعطیلی زنگ ورزش مدارس و توقف ورزش صبحگاهی از تمهیداتی است که حیدر زاده به آن اشاره کرده و می‌گوید: روز گذشته میزان ذرات معلق زیر 2.5 میکرو برابر 143 پی پی ام بود که باعث شده بود تا کاهش دید را در تهران داشته باشیم و اگر میزان این ذرات بین 200 تا 220 پی‌پی‌ام قرار گیرد، در شرایط اضطرار خواهیم بود.

در همین حال حشمت الله بسطامی،‌ مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا نیز با اشاره به افزایش غلطت ذرات معلق و کاهش دید افقی در تهران گفت که شاخص کیفیت روز گذشته هوای تهران ۱۳۱ بود که ۳۱ واحد از حد استاندارد بیشتر و نسبت به روز شنبه دو واحد به آلودگی آن افزوده شده است. به گفته وی شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، در حال افزایش است و احتمال رسیدن غلظت به شرایط ناسالم برای تمام افراد جامعه وجود دارد. مسوول روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با برودت هوا، احتمال افزایش میزان آلاینده‌ها وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha