سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 85168

سلامت نیوز : خطرعامل وراثت در ابتلا به بیماری پوکی استخوان و راه‌های پیشگیری از آن از اصلی‌ترین موضوعاتی بود که به مناسبت 20 اکتبر روز جهانی مبارزه با بیماری پوکی استخوان از سوی متخصصان مطرح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ سالانه در کشور فرانسه هزاران مورد شکستگی استخوان در اثر بیماری پوکی استخوان اتفاق می‌افتد و بیش از 3 میلیون زن فرانسوی مبتلا به این بیماری هستند.

از آنجایی که وراثت نقش مهمی در ایجاد بیماری پوکی استخوان دارد، شعار روز جهانی مبارزه با پوکی استخوان "شکستگی استخوان مادران، توجه جدی فرزندان را می‌طلبد" است.

متخصصان بر این باورند که سهم وراثت در ابتلا به این بیماری بین 60 تا 70 درصد است. البته پوکی استخوان ریشه ژنتیکی ندارد و کمبود مواد ضروری مثل کلسیم از طریق وراثت منتقل می‌شود. در میان دیگرعوامل این بیماری می‌توان به سابقه شکستگی استخوان، داشتن استخوان‌های ظریف و باریک، رنگ پوست روشن و نژاد قفقازی یا آسیایی اشاره کرد.

اگرچه تراکم استخوانی تحت تاثیرعواملی است که غیر قابل تغییر هستند، اما با مصرف کلسیم به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی و انجام فعالیت‌های ورزشی در طول زندگی تا حد زیادی می توان از بروز پوکی استخوان پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha