سلامت نیوز : نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی گفت: تنها پزشکان یارانه پزشکی به مردم پرداخت می‌کنند و این یارانه به وسیله تعرفه‌های تحمیلی اعمال می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ایرج فاضل در سی‌امین کنگره سالیانه روانپزشکی، گفت: پزشکان غیر از مسائل پزشکی و درمانی با مسائل دیگری درگیر هستند و اگر این مسائل حل نشود، فایده چندانی نخواهد داشت. کار ما به شرایط مملکت وابسته است و دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان نقش بیشتری در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: این دو وزارتخانه محروم‌ترین وزارتخانه‌های کشور هستند که اگر بخواهیم به توسعه پایدار در کشور برسیم، دو شرط اصلی یعنی آموزش قوی و شرایط درمانی و سلامتی باید بهبود یابد که با وجود بودجه ناکافی وزارت بهداشت محقق نمی‌شود و ما مسئول اتفاقات این چنینی هستیم. به طور مثال دانشگاهی منحل می‌شود و یا بخشی از بودجه ناکافی وزارت بهداشت به وزارتخانه‌های دیگر اختصاص پیدا می‌کند.

رییس جامعه جراحان کشور در ادامه اظهار کرد: جامعه پزشکی مسئول این اتفاقات است چرا که سرنوشت همه افراد جامعه بستگی به شرایط سلامت در جامعه است. در حال حاضر 80 درصد هزینه‌های درمانی به عهده مردم است که این باید به 30 درصد برسد.

فاضل در ادامه عنوان کرد: سال‌هاست که یارانه‌های پزشکی توسط پزشکان پرداخت می‌شود و این به وسیله تعرفه‌های ناچیزی است که به جامعه پزشکی تحمیل می‌شود که خود این تعرفه‌های غیرواقعی باعث بروز پدیده‌هایی همچون پدیده زیرمیزی شده که این امر باعث ناسالم شدن فضای بین پزشکان است.

وی در رابطه با لزوم آموزش روانپزشکی به پزشکان عمومی گفت: پزشکان عمومی اولین مرجع بیماران هستند و در این زمینه کتابی با عنوان «آموزش روانپزشکی» برای پزشکان عمومی منتشر شده است.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی در ادامه افزود: مسائل روانپزشکی در کشور بسیار گسترده است. این کنگره پنجمین کنگره با موضوع «روان تنی» است چرا که بسیاری از کاستی‌های بخش سلامت را برطرف می‌کند.

سی‌امین کنگره سالیانه روانپزشکی از امروز (30 مهرماه) آغاز و تا روز جمعه (سوم آبان ماه) در سالن غرضی بیمارستان میلاد ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha