سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه هوای تهران همچنان در آستانه هشدار قرار دارد گفت: تشدید آلاینده ها در کلان شهر ها ارتباطی به افزایش ساعات کار ادارات ندارد.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر افزود: تشدی آلاینده ها و افزایش تعداد روز های ناسالم در سال جاری پیش از افزایش ساعات کار ادارات در مهر ماه هم مشهود بود .

به گفته وی، با وجود اینکه بر اساس قانون ساعت کار ادارات افزایش یافته اما همچنان در بسیاری از دستگاهها این قانون رعایت نمی شود لذا تشدید آلاینده ها در سال جاری با این موضوع همبستگی مثبت ندارد.

رشیدی اظهار داشت: در حال حاضر خیابان های تهران از ابتدای صبح تا انتهای شب شلوغ است و تقریباً در هیچ ساعتی از شبانه روز خلوتی ندارد و بر خلاف  دیگر شهرهای جهان که معمولاً یک ساعت پیک صبحگاهی و یک ساعت پیک شبانگاهی دارند در تهران تمام ساعات شبانه روز بیشتر اتو بان ها قفل هستند که در این مسئله مدیریت شهری و اجتماعی و قوانین و مقررات نقش اساسی دارد. 

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه استاندارد نبودن خودرو ها و سوخت همچنان مهمترین علت ایجاد آلاینده ها در کلان شهر ها هستند تصریح کرد: قوانینی مانند 5 ساله شدن معاینه فنی خودرو ها در تشدید آلاینده ها نقش بسزایی دارند.

وی افزود: البته آلودگی روز گذشته و امروز پایتخت به خاطر گرو و غبار و ریزگردها و تحت تأثیر عوامل اقلیمی است و پیش بینی می شود تا فردا کاهش یابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha