چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 85195

بارداری دوره مهمی از زندگی خانم هاست، ولی اگر اتفاق بدی بیفتد، این دوره می تواند تبدیل به کابوس شود.

اتفاقات وحشتناک دوران بارداری
سلامت نیوز : بارداری دوره مهمی از زندگی خانم هاست، ولی اگر اتفاق بدی بیفتد، این دوره می تواند تبدیل به کابوس شود.

آمنیوتومی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برترین ها ؛ وقتی زایمان شما شروع می شود، ممکن است پزشکتان متوجه شود که مشکلاتی در کیسه آب شما وجود دارد. ممکن است کیسه آب شما پاره نشده باشد. یا سرعت زایمان شما کم باشد. در این موارد، آمنیوتومی انجام می شود. یعنی از قلابی در گردن رحم برای پاره کردن آن استفاده می شود.

نشستن در وان آب داغ، مغز جنین را می پزد.

نشستن در وان آب داغ برای جنین مشکلات زیادی ایجاد می کند. بالا بردن دمای بدن فقط به اندازه 4 درجه (با 10 دقیقه نشستن در وان آب داغ) ریسک ایجاد مشکلات وحشتناکی مانند spina bifida و نقایص عصبی دیگر را در جنین تا سه برابر بالا می برد. این ریسک در چهار تا شش هفته اول بارداری، یعنی زمانی که خیلی از خانم ها اصلاً نمی دانند که باردارند، بیشتر است.

ناسازگاری ار هاش

فاکتور ار هاش نماد مثبت یا منفی در گروه خونی است. اگر خون خانمی فاکتور ار هاش منفی داشته باشد و همسرش مثبت باشد، به احتمال زیاد ار هاش خون فرزندشان مثبت می شود. از آنجائیکه خون جنین با خون مادر مخلوط می شود، بدن مادر ممکن است آنتی بادی هایی تولید کند که برای فرزند اول مشکلی ایجاد نمی کند، ولی در بارداری های بعدی این آنتی بادی ها خون ناسازگار را مانند اندام های پیوندی پس می زنند. خانم هایی که ار هاش منفی دارند و همسرانشان ار هاش مثبت هستند، باید آمپول هایی بزنند تا این آنتی بادی ها تشکیل نشوند.

ماسک بارداری

ملاسما یا "ماسک بارداری" زمانی اتفاق می افتد که افزایش استروژن و پروژسترون باعث تحریک بیش از حد پذیرنده های ملانین پوست تان می شود و تجمع و تراکم رنگدانه رخ می دهد. در نتیجه روی بدن و صورت شما و بیشتر روی گونه ها و پیشانی، لکه های تیره تشکیل می شود.

آمنیوسنتز

اگر شما فاکتورهای ریسک برای مشکلات بارداری دارید، مثلاً اگر بالای 35 سال هستید، یا در خانواده شما سابقه اختلالات ژنتیکی هست، یا ناسازگاری ار هاش دارید، پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد بخاطر فرزندتان، به شکم شما سوزن فرو کند. آمنیوسنتز تستی است که با استخراج مایع آمنیوتیک (مایعی که جنین شما در آن شناور است) و فرو کردن سرنگ زیرجلدی به رحم شما از طریق شکم، انجام می شود. از این مایع می توان اطلاعات ارزشمند زیادی گرفت، ولی باید خیلی مراقب باشید.

مشکلات جفت

جفت اندامی است که همراه با جنین در رحم رشد می کند و برای آن غذا، اکسیژن و چیزهای مهم دیگری فراهم می کند. جای جفت بالای رحم است ولی گاهی حرکت می کند و مشکلاتی مانند Placenta abruption و placenta previa پیش می آورد. مورد اول زمانی پیش می آید که جفت تا حدودی یا کاملاً از دیواره رحم جدا می شود و در رحم شناور می شود و انواع و اقسام مشکلات را درست می کند و مورد دوم زمانی پیش می آید که جفت از پایین رحم بالاتر نمی آید و در گردن رحم می ماند، یعنی از جائیکه بچه باید بیرون بیاید.

لکه های پیش مدفوع (ماده‌ى سبزرنگ‌ جنینى‌ كه‌ نخستین‌ مدفوع‌ نوزاد را تشكیل‌ مى‌دهد)

بیشتر بچه ها تا وقتی که از بدن مادر بیرون نیامده اند مدفوع ندارند، ولی در 10 تا 15 درصد موارد، وقتی که هنوز در رحم هستند مدفوع می کنند. این مدفوع که meconium یا پیش مدفوع نامیده می شود، مایع غلیظ سبز مایل به سیاهی است که با پاره شدن کیسه آب با مایع آمنیوتیک از واژن خارج می شود. این باعث می شود که بچه سندروم تنفس پیش مدفوع بگیرد، زیرا این مایع چیز خوبی برای تنفس بچه نیست.

برش پرینیوم (اپیزیوتومی)

در موارد اضطراری که باید فوراً زایمان صورت بگیرد یا اینکه بچه (بنابر سندروم نوزاد چاق) بزرگ باشد، پزشک شما تصمیم می گیرد که دهانه واژن را تا نزدیکی مقعد برش بزنند تا مجرای زایمان بزرگتر شود و پارگی رخ ندهد. در چنین مواردی، بهبود کمی دیرتر صورت می گیرد و نشستن یا ایستادن برای مادر تا مدتی سخت می شود.

دیابت دوران بارداری

آیا می دانستید که در دوره بارداری ممکن است به بیماری مزمن خاص این دوره مبتلا شوید؟ دیابت بارداری زمانی پیش می آید که هورمون های جفت که به رشد جنین کمک می کنند، منجر به مقاومت به انسولین در مادر می شوند. این منجر به رشد بیش از حد بچه می شود. حداقل زایمان چنین بچه بزرگی بسیار سخت است، چه رسد به مشکلات دیگر آن.

پرولاپس مقعدی و ادراری-تناسلی

عمل زور زدن در هنگام زایمان به اندام های مجاور هم آسیب می زند. ضعیف شدن رباط ها و عضلات بخاطر زایمان باعث می شود که پرولاپس مقعدی و پرولاپس ادراری-تناسلی رخ دهد. پرولاپس به معنای افتادگی است که البته این شرایط با جراحی درست می شود. حدود 50 درصد خانم ها درجه ای از پرولاپس ادراری-تناسلی را تجربه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha