پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8521

دبیر اجرایی سمینار روش‌های مداخله‌ای طب فیزیكی در درمان درد گفت:‌ استفاده از روش‌های غیر تهاجمی و كم تهاجمی باعث كاهش هزینه‌های ناشی از اعمال جراحی در درمان درد می‌شود.

دكتر حبیب مفخم در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: ‌در سمینار دو روزه «روشهای مداخله‌ای طب فیزیكی در درمان درد» كه 29 و30 آذر ماه برگزار می‌شود، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه درد، روش‌های مداخله‌ای و تهاجمی توسط متخصصان طب فیزیكی بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی اظهار كرد:‌ درد در بیماران دیابتی، به كارگیری دستاوردهای تحریك الكتریكی نخاع، دردهای بیماران ضایعات عصبی،‌ دردهای حاد پس از عمل جراحی، دردهای مزمن ناحیه كمر، مفاصل و ستون فقرات از محورهای مورد بحث سمینار به شمار می‌روند.

دكتر مفخم با بیان این كه تاثیر درمان درد به وسیله روش‌های طب مكمل مانند طب سوزنی، یوگا، هومیوپاتی، مورد بررسی قرار می‌گیرد،‌ اذعان داشت: جدیدترین داروها و مواد غذایی مكمل در درمان درد به شركت كنندگان معرفی می‌شود.

وی با بیان این كه درد شایع ترین شكایت بیماران به پزشك است، تصریح كرد: ‌درد بیماری نیست بلكه یك علامت است كه نیاز به بررسی، استراحت و تشخیص دقیق دارد.

دبیر اجرایی سمینار روشهای مداخله‌ای طب فیزیكی در درمان درد، با بیان این كه مردم باید از خود درمانی پرهیز كنند، خاطرنشان كرد:‌ در بسیاری از بیماری‌های جدی و خطرناك،‌ درد اولین زنگ خطر در تشخیص محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طب فیزیكی سعی دارد با روشهای غیرتهاجمی یا كم تهاجمی و بدون استفاده از روشهای جراحی، بیماران را از چنگال دردهای مزمن رهایی بخشد.


مفخم با بیان این كه تسكین درد در بیماران تاثیر زیادی در بهبود كیفیت زندگی دارد،‌افزود: با استفاده از روش‌های غیر تهاجمی و كم تهاجمی در بیماران مبتلا به كمر درد، می‌توان هزینه‌های ناشی از اعمال جراحی را كاهش داد.

وی خاطرنشان كرد: ‌یكی از شایع‌ترین دردهای مزمن بدن،‌ كمر درد است كه تقریبا همه افراد جامعه به نوعی با آن مواجه شده یا مواجه خواهند شد.

مفخم تصریح كرد: استفاده از پمپ‌های تزریق دارو داخل كانال نخاع، موجب تسكین درد در بیماران ضایعات نخاعی، قطع نخاعی دچار دردهای حاد در پایین‌تر از محل ضایعه نخاعی می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha