سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران گفت: بیمه خدمات پروتز دندان در پایین‌ترین سطح ممکن است و فقط اگر بیمار دچار بی‌دندانی باشد بیمه قسمتی از هزینه‌های پروتز آن را می‌پردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین چاقری در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنگره سالانه پروتز دندان در مورد پوشش بیمه‌ای خدمات پروتزی گفت: بیمه اساساً خدمات پروتزی را در پایین‌ترین سطح ممکن پوشش می‌دهد و درصد بسیار ناچیزی بابت آن به افراد می‌پردازد به طوری که می‌توان گفت اگر فرد دچار بی‌دندانی شود بیمه تا حدی هزینه‌های پروتزش را می‌پردازد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران به ایمپلنت به عنوان یک نوع از خدمات گرانقیمت اشاره داشت و افزود: هزینه ایمپلنت بسیار بالاست و افراد نمی‌توانند به طور عمومی از آن استفاده کننده علاوه بر آن دارا بودن فاکتور استخوانی مناسب و شرایط خاصی چون نداشتن دیابت یا سیگاری نبودن از جمله مواردی است که باید در کاربرد ایمپلنت به آن توجه شود.

چاقری در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر تأثیر تحریم‌ها در مواد و تجهیزات دندانسازی گفت: تحریم‌ها تأثیر خود را به وفور بر تجهیزات لوازم دندانسازی اعمال داشته‌اند.

وی ادامه داد: کاهش ارزش پول ما در مقابل انواع ارزها و مضاعف شدن هزینه‌های مواد دندانسازی همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا قیمت تجهیزات دندانپزشکی بیش از پیش بالا رود.

از طرفی چون تعرفه‌ها با افزایش هزینه‌ها متناسب نیستند ما باید به کلینیک‌ها سوبسید بپردازیم.

وی به وارد نشدن تعدادی از مواد مورد نیاز دندانسازان اشاره کرد و افزود: بعضی از مواد قیمتشان بسیار بالا رفته است و بالا رفتن آن توجیه اقتصادی برای لابراتوار ندارد حتی با اینکه آن مواد در بعضی از کیت‌های تخصصی تأثیرگذار هستند با این حال به دلیل افزایش قیمت آنها نتوانسته‌ایم آن‌ها را وارد کشور کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha