سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه مواجهه طولانی مدت انسان با اشعه ماوراء بنفش ممکن است منجر به پیر پوستی زودرس شود، افزود: چین و چروک، چرب شدن پوست و کک ومک از تاثیرات مستقیم نور آفتاب بر پوست افراد است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به این مطلب که محیط کار می‌تواند در بروز پیر پوستی زودرس موثر باشد، افزود: کشاورزانی که در محیط کاملا آفتابی کار می کنند بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارند و این افراد نسبت به کسانی که در نور آفتاب نیستند پوستشان زودتر پیر می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: ژنتیک، آلودگی هوا، تغذیه بد، استرس و مصرف سیگار و قلیان علاوه بر خشکی و زبری پوست، باعث ایجاد چروک و حالت خط خورده بیشتر در آن می شود.

دکتر احسانی گفت: چین و چروک، چرب شدن پوست، کک ومک، ضعف سیستم ایمنی بدن، افزایش خشکی پوست، کم شدن عرق و حتی سرطان پوست از تاثیرات مستقیم نور آفتاب بر پوست افراد است.

وی در پایان با بیان این مطلب که پیری پوست را نمی توان کاملا برطرف کرد، اظهار داشت: با استفاده از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب و ضد چروک می توان پیری پوست را کنترل کرد. همچنین در مواقع ضروری با تزریق بوتاکس و ژل می توان به بهتر ماندن پوست کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha