سلامت نیوز : معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با شروع طرح مشارکت مردمی در جهت حذف بیماری مالاریا در سطح استان، داوطلبان سلامت با استفاده از آموزش خانه به خانه، در شهرستان‌های سراوان و کنارک موفق به شناسایی 4 بیمار مبتلا به مالاریا شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدی افزود: در بسیاری از موقعیت‌های بحرانی از جمله شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و آنفلوآنزا، داوطلبان سلامت نقش شگرفی در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری‌ها ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح مشارکت مردمی در جهت حذف بیماری مالاریا از اول شهریور در چابهار شروع شد و در این طرح داوطلبان سلامت آموزش‌هایی در زمینه راه‌های انتقال بیماری، پیشگیری و درمان را به مردم ارایه می‌کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان تصریح کرد: در این طرح داوطلبان با فیلیپ چارت‌هایی که در اختیار دارند آموزش‌ها را به خانوارها منتقل کرده و تشخیص افراد مشکوک به بیماری مالاریا را با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع انجام داده و سپس به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: این طرح در شهرهای چابهار، کنارک، نیک شهر، سرباز و سراوان در حال اجراست. مسئولین وزارت بهداشت و چند تن از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از طرح مشارکت مردمی جهت حذف بیماری مالاریا بازدید کرده و از این طرح استقبال کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha