سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران گفت: سؤالات زیادی مطرح است، آیا همکاری کلینیک‌های دندانپزشکی، بازرگانان، تولیدکنندگان مواد و تجهیزات با لابراتورهای غیرمجاز زیرزمینی عادلانه است؟ آیا تعرفه ها، صدور مجوزها عادلانه هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین چاقری، رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنگره علمی سالانه پروتز دندان اظهار داشت: امروز که شاهد افتتاحیه کنگره بیست و دوم هستیم اگر نگاه به راهی که تا امروز پیموده‌ایم، بیندازیم؛ درمی‌یابیم که پیشرفت همه‌جانبه در دندانسازی  کشور به دست نمی‌آید مگر با کوشش خستگی‌ناپذیر همه دست‌اندرکاران رشته پروتز دندان کشور، حمایت مسئولان دولتی، کمک NGO های دندانپزشکی و همراهی بازرگانان و تولید کنندگان مواد و تجهیزات.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران گفت: هر چه همگرایی بین این مجموعه بیشتر باشد هدف در دسترس‌تر خواهد بود.

چاقری به آفات راه دندانسازان اشاره داشت و افزود: تضاد، رقابت و منافع فردی از آفات پیشرو است که راه‌حل برون‌رفت از وضعیت فعلی، تعامل، تعاون و لحاظ کردن منافع و خرد جمعی در بین گروه‌های مرتبط است.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران به برکات عید سعید غدیر اشاره داشت و افزود: عالی‌ترین برکت عید سعید غدیر واژه عدالت است اما باید دید که آیا با معنای عدل که قرار دادن هر چیزی در موضع خودش است آیا رشته دندانسازی در جایگاه خودش قرار گرفته است؟

چاقری ادامه داد:  آیا در زمینه علمی جایگاه رشته پروتز دندان سقف کارشناسی باید باشد و گستردگی و پیشرفت روزافزون برای این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر را نمی‌طلبد.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران به امنیت شغلی مؤسسان لابراتورهای مجاز اشاره داشت و افزود: با توجه به زحماتی که این گروه در راه تحصیل علم و هنر و ساخت پروتز دندان متقبل می‌شوند آیا همکاری کلینیک‌های دندانپزشکی، بازرگانان، تولیدکنندگان مواد و تجهیزات با لابراتورهای غیرمجاز زیرزمینی عادلانه است؟

وی ادامه داد:در زمینه حقوق مادی و معنوی تکنولوژیست‌های دندانسازی آیا در مسائلی مانند هویت حرفه‌ای، تعرفه لابراتوارها، آیین‌نامه تأسیس لابراتوارهای مجاز، طرح ساماندهی لابراتوارهای فاقد مدرک، نظارت بر کیفیت و نحوه توزیع مواد و تجهیزات لابراتواری، صدور و تمدید سلیقه‌ای مجوز تأسیس لابراتواری، محدودیت مدیریتی برای NGO های دندانپزشکی و دندانسازی و بسیاری از مسائلی دیگر عدالت رعایت ‌شده است.

رئیس هیئت مدیره جامعه دندانسازان ایران تصریح کرد: صراط مستقیم یکی است و آن راهی است که منافع همگان را در بر دارد و ما از پروردگار می‌خواهیم که همه ما را در پیمودن این راه یاری کند.

وی خطاب به همکاران جوان و دانشجویان اظهار داشت: این کلام ماحصل بیش از سه دهه فعالیت صنفی و علمی است و بدانید که باید قدر امکانات موجود را بدانید و با داشته‌هایتان به سراغ کمبودها بروید و تا رسیدن به مقصد نهایی که دندانسازی پیشرفته و در خدمت به مردم است، راه زیادی باقیمانده است کوشا باشید و دست از تلاش برندارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha